معرفی سریال در انتهای شب

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر, فیلم ایرانی

در انتهای شب نام یک مجموعهٔ نمایش غیر خانگی ایرانی به کارگردانی آیدا پناهنده است که در سال ۱۴۰۳ از پلتفرم فیلم‌نت در حال پخش می‌باشد. این مجموعه به‌صورت یک مینی‌سریال ۹ قسمتی تهیه شده است. در ادامه با ماه خاتون همراه باشید تا به معرفی این فیلم بپردازیم.

سریال در انتهای شب که در ابتدا قرار بود محبوبه شب نام گذاری شود، سریالی است که به مسائل مربوط به زوحین و اختلافات زناشویی و معضل طلاق می پردازد. این سریال این مسائل را از دریچه ای جدید نگاه می‌کند و به جزئیاتی درباره رابطه زوج می‌پردازد که تا پیش از این در سریال ها مطرح نمی‌شد. می‌توان گفت که در انتهای شب قدمی تازه در ساخت سریال هایی است که این مسائل می‌پردازند. آیدا پناهنده به همراه همسرش این سریال را نوشته است و به نظر می‌رسد از تجربیات خود در زندگی نیز برای طبیعی تر کردن داستان و اضافه کردن جزئیات به آن استفاده کرده است.

سریال در انتهای شبزمان پخش سریال:

قسمت اول سریال «در انتهای شب»، تازه‌ترین محصول اختصاصی فیلم‌نت، پنجشنبه ۰۳/۰۳/۰۳ ساعت ۸ صبح از این پلتفرم منتشر می‌شود. قسمت‌های بعدی «در انتهای شب» جمعه‌ها ساعت ۱۲ ظهر در فیلم‌نت پخش خواهد شد.

خلاصه داستان سریال:

داستان درباره یک زوج به نام های بهنام و ماهی است. آن ها قبلا استاد و شاگرد بوده اند و ۱۰ سال اختلاف سنی دارند. این دو عاشق هم می‌شوند و ازدواج می‌کنند. حالا چند سالی گذشته است، آن ها یک فرزند پسر دارند که به بیش فعالی مبتلا است و شرایط زندگی آنطور که همیشه می‌خواسته‌اند پیش نرفته است. این زوج در زندگی با مشکلات زناشویی و اختلاف های بسیاری روبرو هستند. این دو تصمیم می‌گیرند که به حاشیه شهر بروند چون تنها در همچین منطقه ای توانایی خرید خانه دارند. با این شرایط آن ها باید چند ساعت زودتر از خواب بیدار شوند تا به محل کار خود برسند.

یک بار بهنام سوار اتوبوسی می‌شود که فکر می‌کند اتوبوس خط واحد است تا به محل کار خود برود اما مشخص می‌شود که اتوبوسی خاص است و این باعث می‌شود که او دستگیر شود و برای ساعت ها اعضای خانواده اش از او بی خبر بوده اند. زمانی که دوباره به خانه برمی‌گردد با ماهی یک دعوای شدید راه می اندازد و او را مقصر می‌داند چرا که به پیشنهاد او خانه شان را تغییر داده اند….

در انتهای شببررسی و نقد سریال در انتهای شب:

سریال در انتهای شب تا به اینجای کار عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده است. بازی بازیگران خوب است و داستان نیز با تمام جزئیاتش سعی دارد مخاطب را در دل ماجرا فرو ببرد. سریال در انتهای شب درباره یک زوج طلاق گرفته است اما تنها طرف یک از آن ها را نمی‌گیرد. نکته قابل ستایش در این سریال این است که دیدگاه افراد مختلف چه ماهی، چه بهنام و چه پدر ماهی را نشان می‌دهد و به بیننده اجازه می‌دهد خودش درباره این که حق با کی است تصمیم بگیرد. جانبدارانه نبودن این سریال یکی از نقاط قوت آن است.

داستان با یک روایت غیر خطی شروع می‌شود و از همان اول ذهن بیننده را درگیر می‌کند. در ادامه البته روایت داستان خطی می‌شود اما با اتفاقی که در انتهای قسمت سه افتاد احتمالا داستان وارد یک فاز جنایی می‌شود و احتمالش هست که دوباره سازندگان از روایت غیر خطی برای جذاب تر شدن داستان استفاده کنند. هر اپیزود نیز یک اسم متفاوت مخصوص به خود دارد که خلاقانه انتخاب شده است و بیننده را از اول اپیزود کنجکاو می‌کند.

یکی دیگر از نکات قابل توجه این سریال کمدی جالب آن است.

در انتهای شب با این که در ظاهر سریال کمدی نیست اما در صحنه هایی نیز کمدی را چاشنی کار کرده است و با ایجاد یک تضاد بین موقعیت های جدی اتفاقات جالب بیننده را سرگرم می‌کند.

بازی بازیگران همه قابل ستایش است.

پارسا پیروزفر بارها خود را ثابت کرده است و در این سریال نیز خوش درخشیده است. هدا زین‌العابدین نیز که ظاهرا اولین کار نمایش خانگی خود را بازی کند به خوبی از پس نقش خود برآمده است. از بازیگر کودک سریال نیز نباید غافل شد که بازی بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشته است.

سریال ایرانی در انتهای شب بازیگران سریال در انتهای شب:

پارسا پیروزفر، هدی زین‌العابدین و مهسا کرامتی از بازیگران مشهور و صد البته محبوب سریال در انتهای شب هستند. در این سریال رضا بهبودی، ژیلا آل احمد، شیرین آقاکاشی و علیرضا آقاخانی نیز به ایفای نقش خواهند پرداخت. البته بازیگر خردسال در انتهای شب نیز در نقش خود خوش درخشیده است.

در انتهای شب ارزش دیدن دارد؟

با این حال، باورپذیری برخی از اتفاقات در سریال، یکی از چالش‌های آن است. برای مثال، تصمیم ناگهانی زن برای جدایی و عدم توجه مرد خانه به مسائل ساده‌ای مانند سرویس اشتباه، از جمله مواردی است که ممکن است برای برخی از مخاطبان غیرقابل قبول به نظر برسد. این موارد نیازمند پرداخت دقیق‌تر و منطقی‌تر در ادامه داستان است تا بتواند ارتباط بهتری با مخاطب برقرار کند.

در مجموع، “در انتهای شب” با پرداختن به موضوعات اجتماعی و عاطفی، جایگاه ویژه‌ای در میان مخاطبان پیدا کند. این سریال با داستانی جذاب و شخصیت‌هایی قوی، می‌تواند پیشنهادی خوب برای دوست‌داران داستان‌های عاطفی و ملودرام باشد. به علاوه، پرداخت به موضوع مسکن و مشکلات زوج‌های جوان، به عمق اجتماعی سریال افزوده و آن را به یک اثر ماندگار تبدیل کرده است.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید. 

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt