معرفی فیلم زندگی پای

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر, فیلم خارجی

زندگی پای (به انگلیسی: Life of Pi) یک فیلم درام و ماجراجویی به کارگردانی انگ لی که به صورت سه‌بعدی فیلمبرداری شده‌است. در ادامه با ماه خاتون همراه شوید تا به معرفی این فیلم جذاب و دیدنی بپردازیم.

فیلم زندگی پای ساخته سال ۲۰۱۲، درام قدرتمندی است که تمام آنچه یک بیننده از سینما انتظار دارد را برای او فراهم می کند! این فیلم مقتبس از کتابی به همین نام نوشته یان مارتل است که یکی از محبوب ترین و تحسین شده ترین کتاب های سال ۲۰۰۱ بوده و به چندین زبان ترجمه و در چندین کشور به چاپ رسیده است و در سال ۲۰۰۲ برنده جایزه ادبی معتبر «بوکر» شد.

این فیلم توانست جوایز زیادی در جشنواره های معتبر کسب کند از جمله این جوایز میتوان به برنده شدن ۴ جایزه اسکار در سال ۲۰۱۳ (بهترین کارگردانی، بهترین فیلمبرداری، بهترین جلوه های ویژه تصویری و بهترین ترانه) و نامزدی برای کسب ۷ جایزه ی دیگر (بهترین فیلمنامه اقتباسی، بهترین طراح تولید، بهترین تدوین صدا،بهترین ترکیب صدا، بهترین تدوین و بهترین دستاورد در ساخت موسیقی ارجینال) اشاره کرد.

معرفی فیلم زندگی پایخلاصه داستان:

داستان فیلم درباره پسرنوجوانی است که پدرش مالک یک باغ وحش در شهر پوندیچری هندوستان است که پس از اتفاقاتی پدرش مجبور به فروش باغ وحش می‌شود و همه اعضای خانواده تصمیم می‌گیرند به همراه حیوانات باغ وحش با کشتی به کانادا مهاجرت کنند اما در راه به دلیل طوفان سنگینی که شکل می‌گیرد خانواده پی به همراه حیوانات مفقود می‌شوند. پی به سختی موفق به فرار شده و خود را در قایقی زنده می‌یابد او که در اقیانوس تنها مانده با سخت ترین تجربه زندگیش مواجه می‌شود به خصوص این که در قایق تنها نیست.

پای و ریچارد پارکر در طول سفر بر روی اقیانوس، باید با چالش‌های مختلف طبیعت و برخوردهای ناگهانی مواجه شوند. این داستان دلنشین و زیبا، دربارهٔ ماجراهای پر فراز و نشیب و مسیر عرفانی پای برای جستجوی بقا و یافتن معنای واقعی زندگی است.

“زندگی پای” با ترکیبی از تصویرسازی شگفت‌انگیز، جلوه‌های ویژه بصری، و داستانی عمیق و انسانی، توانسته است تأثیرگذاری عمیق را بر روی مخاطبانش داشته باشد. این فیلم به عنوان یک اثر هنری، مفاهیمی ژرف از جمله ایمان، امید، و قدرت انسان در مقابل مشکلات را به نمایش می‌گذارد و با تصاویر فراگیر و داستان جذاب، تجربه تماشایی را برای بینندگان به ارمغان می‌آورد. فیلم زندگی پای از آن دسته فیلم های خوب است که حالمان را خوب می‌کند.

زندگی پاینقد و بررسی فیلم:

فیلم زندگی پی یک اثر متفاوت و ستودنی است و حالتی رویا گونه دارد (در انتهای فیلم متوجه می شویم داستان اول در واقع رویا بوده است). موسیقی بسیار دلنواز است و با جلوه های بصری هم خوانی کامل دارد.

بی شک جلوه های ویژه مهم ترین عامل موفقیت این فیلم است که صحنه های شگرفی را به نمایش می گذارد، به عنوان مثال دریای طوفانی، دریا زیر پرتوهای نورانی خورشید، دریای شب با عروس های دریایی و غیره.

گویی هر صحنه یک اثر هنری زیبا است، به علاوه با فیلمبرداری متفاوت و تا حدی عجیب نیز سعی شده به عظمت صحنه ها افزوده شود که صد البته در این کار موفق عمل شده است.

در این میان فیلمنامه فیلم اگرچه مجال چندانی برای خودنمایی ندارد (با توجه به این که نیمی از فیلم در دریا و تک شخصیتی است) با این حال شخصیت پردازی ها جالب (و نه کامل) به تصویر کشیده شده اند.

کارگردان انگ لی توجه زیادی به هماهنگ کردن عناصر سازنده فیلم مانند جلوه های ویژه، موسیقی و فیلمبرداری داشته و همین امر موجب موفقیت فوق العاده فیلم شده است.

Life of piفروش فیلم زندگی پی:

فیلم زندگی پی در ایالات متحده آمریکا و کانادا ۱۲۴.۷ میلیون دلار، در سایر کشورها ۴۸۴.۲ میلیون دلار و در مجموع ۶۰۹ میلیون دلار فروش داشته است.

بازیگران فیلم زندگی پی چه کسانی هستند؟

در زندگی پی بازیگرانی چون Suraj Sharma ، عرفان خان ، Adil Hussain ، Ayush Tandon ، Gautam Belur ، Tabu و Ayaan Khan به ایفای نقش و بازیگری پرداخته‌اند. در فیلم زندگی پی حدود ۱۳ بازیگر جلوی دوربین رفته‌اند که از نظر تعداد بازیگران می‌توان زندگی پی را یک اثر پربازیگر عنوان کرد. از این‌لحاظ کارگردانی فیلم زندگی پی باتوجه به بازی گرفتن از این تعداد بازیگر و مدیریت آنها کار بسیار دشواری بوده است.

از دیگر بازیگران فیلم زندگی پی می‌توان به Mohd. Abbas Khaleeli ، Vibish Sivakumar ، ریف اسپال ، Gérard Depardieu ، James Saito و Andrea Di Stefano اشاره کرد.

در پایان

فیلم دو نگرش ماتریالیستی و نگرش وحدت وجودی و نگرش طبیعت خدامحور اسپینوزا را با اندکی عرفان شرقی در کنار یکدیگر قرار می دهد. و در پایان مخاطب را در برگزیدن هر یک از این نگرش ها آزاد می گذارد. فیلم سرشار از صحنه های بدیع ، زیبا ، نمادین و مثالیست که در بیان روایت عمیقی که سعی در بیان آن دارد کمک می کند. و اجازه می دهد هر شخص با هر دیدگاه و هر سطحی که از شناخت دارد در برداشت خود آزاد باشد. آنگ لی در گردآوری عناصر روایت داستان فیلم خوب عمل کرده. هر چند فیلم او اندکی بیش از زمان متدوال طولانیست. اما در نهایت تماشاچی را راضی و خرسند می کند. تماشای این فیلم را به همه شما عزیزان پیشنهاد می کنیم.

فیلم جذاب زندگی پای


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید. 

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt