روز جهانی غذا

 در از هر دری سخنی, فرهنگ و هنر

روز جهانی غذا هر ساله در تاریخ ۲۴ مهر ماه، مصادف با ۱۶ اکتبر، در سراسر جهان گرامی داشته می‌شود. این روز در تقویم سال ۱۴۰۳ نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین روزها در عرصه بین‌المللی و ملی مورد توجه قرار می‌گیرد. روز جهانی غذا که از سوی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) نام‌گذاری شده است، بر اهمیت امنیت غذایی و نقش اساسی غذا در زندگی مردم تاکید می‌کند. در ادامه با ماه خاتون همراه باشید.

هدف اصلی روز جهانی غذا چیست؟

افزایش آگاهی در مورد رژیم‌های غذایی سالم و ارتقای امنیت غذایی در سراسر جهان به ویژه در مواقع بحران، هدف اصلی روز جهانی غذا است. می‌توان از روز جهانی غذا برای افزایش آگاهی در مورد رژیم‌های غذایی سالم و آنچه بدن نیاز دارد استفاده کرد. روز جهانی غذا یک فرصت عالی برای آموزش بیشتر و آگاهی در این زمینه است.

شعار سال ۲۰۲۳ در روز جهانی غذا

با توجه به اهمیت و نقش ضرروری آب، FAO شعار سال ۲۰۲۳ را در روز جهانی غذا ” آب زندگی است، آب غذاست. هیچ کسی را محروم نکنید ” اعلام کرده است. هدف این موضوع برجسته کردن نقش حیاتی و مدیریت هوشمندانه آب است. زیرا آب برای حیات بی‌نهایت ضروری است. رشد سریع جمعیت، توسعه اقتصادی، شهرنشینی و تغییرات آب و هوایی، دسترسی به آب را تهدید می‌کند. فائو تلاش می‌کند با همکاری همه کشورها، همه مردم به غذای کافی و سالم دسترسی داشته باشند و در دنیای سالم‌تری زندگی کنند. آ‌ن‌ها آگاهی جهانی از گرسنگی را ترویج می‌کنند و اقداماتی را برای آینده غذا، مردم و کره زمین ترویج می‌کنند.

نقش روز جهانی غذا در رژیم درمانی

رژیم درمانی یک رویکرد مهم برای مدیریت و پیشگیری از بیماری‌هاست که بر اساس تغییرات در سبک تغذیه‌ای فرد بنا شده است. روز جهانی غذا با تاکید بر اهمیت تغذیه سالم و مناسب، تاثیر قابل توجهی در ترویج این روش درمانی دارد. رژیم درمانی با ارائه برنامه‌های غذایی تخصصی برای افراد مبتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت، فشار خون بالا، چاقی و بیماری‌های قلبی، می‌تواند به بهبود شرایط سلامتی کمک کند.

روز جهانی غذا، ماه خاتونفعالیت کشورهای مختلف در روز جهانی غذا

شاید برایتان جالب باشد بدانید که کشورهای مختلف در روز جهانی غذا چه فعالیتی انجام می‌دهند. نمونه‌ای از رویدادهای برگذار شده در برخی کشورها را در ادامه می‌خوانیم.

ایتالیا

در ایتالیا وزارتخانه‌ها، دانشگاه‌ها، آژانس‌های تحقیقاتی، آژانس‌های بین‌المللی و سازمان‌های غیردولتی، کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌های زیادی برگذار می‌کنند.

ایالات متحده

روز جهانی غذا در ایالات متحده یک سنت است و توسط ۴۵۰ سازمان داوطلبانه ملی و خصوصی حمایت می‌شود.

آلمان

در آلمان وزارت فدرال حمایت از مصرف کننده، غذا و کشاورزی همگی از طریق کنفرانس‌های مطبوعاتی در روز جهانی غذا فعالیت می‌کنند.

اسپانیا

تلویزیون اسپانیا در پخش رویدادها فعال بوده است. سفیر حسن نیت فائو و ستاره فوتبال اسپانیایی (رائول) در رویدادها شرکت کرده و به برجسته کردن مسائل امنیت غذایی در سراسر کشور کمک کرده‌اند.

نیجریه

در نیجریه سازمان‌ها و افراد مشغول در برنامه‌های تغذیه، سهامداران در تولید مواد غذایی، صنایع وابسته به کشاورزی، عمده‌فروشان و سازمان‌های مبتنی بر جامعه برای رسیدگی به چالش‌های امنیت غذایی ارتباط برقرار می‌کنند.

کانادا

در کانادا بزرگ‌ترین رویداد روز جهانی غذا در بریتیش کلمبیا برگذار می‌شود؛ که توسط انجمن غذا برای قحطی سازماندهی شده است.

هر سال در روز جهانی غذا، کانادا میزبان سخنرانان مشهور جهانی است و زمین را به روی غرفه‌داران متعدد باز می‌کند.

در این روز از موضوعات مختلفی همچون پیشرفت‌های جدید در کشاورزی و ابتکاراتی که مسائل گرسنگی و فقر جهان را در یک زمان حل می‌کنند، صحبت می‌شود. شرکت کنندگان همچنین از یک ناهار رایگان و هدایای منحصر به فرد بهره می‌برند.

برنامه‌هایی که در روز جهانی غذا انجام می‌شود چیست؟

روز جهانی غذا زمان بسیار خوبی برای کمک به یک موسسه خیریه یا افراد نیازمند است. در روز جهانی غذا می‌توان مواد غذایی مانند میوه، کنسرو، چای، سبزیجات، حبوبات، برنج، ماکارونی، سویا و … را بسته بندی و پخش کرد.

روز جهانی غذا، ماه خاتوندر نتیجه: روز جهانی غذا برای افزایش آگاهی افرادی است که در سراسر جهان از گرسنگی رنج می‌برند. گرسنگی یک مشکل بزرگ در کشورها است و ما باید برای افزایش آگاهی و مبارزه با این مشکل بیشتر تلاش کنیم.

با ادامه رشد جمعیت جهان، برای افزایش پایدار تولیدات کشاورزی، بهبود زنجیره تامین جهانی، کاهش تلفات و ضایعات مواد غذایی و اطمینان از دسترسی همه کسانی که از گرسنگی و سوء تغذیه رنج می برند، به تلاش و نوآوری بیشتری نیاز است.

سخن آخر

روز جهانی غذا در تقویم، به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای جهانی، فرصت ارزشمندی برای پرداختن به موضوع امنیت غذایی و چالش‌های مرتبط با آن است. با توجه به بحران‌های جهانی همچون تغییرات اقلیمی، کمبود منابع طبیعی و افزایش تقاضا برای غذا، این روز به مردم، دولت‌ها و سازمان‌ها یادآوری می‌کند که تامین غذای کافی و سالم برای همه مردم جهان یک مسئولیت مشترک است. از طریق افزایش آگاهی عمومی، ترویج کشاورزی پایدار و تقویت همکاری‌های بین‌المللی، می‌توان به بهبود وضعیت غذایی جهان و کاهش گرسنگی و فقر جهانی کمک کرد.

————————————-

اگر از این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روز جهانی قهوه

Maahkhatoon97

جدیدترین ها

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt