کاربردهای قیم‌ گیاه

 در چیدمان, خانه داری, گل و گیاه

قیم گیاه یک تکیه گاه یا سازه ای است که برای حمایت از گیاهان بلند یا دارای ساقه های شکننده استفاده می شود. قیمِ گیاهان به گیاهان کمک می کند تا در برابر باد، باران و برف مقاومت کنند و از شکستن ساقه ها و شاخه ها جلوگیری می کنند.

قیم به عنوان یک تکیه‌گاه و حامی عمل می‌کند و به گیاه شما کمک می‌کند که به صورت ایستاده تربیت شود. گیاهان بالا رونده را اگر به حال خودشان رها کنید به صورت آویز در می‌آیند و این قیم است که به گیاه کمک می‌کند تا حالت ایستاده پیدا کند.

قیم گیاه حتی می‌تواند یک تکه چوب محکم هم باشد اما آن یک تکه چوب زیبایی خاصی ندارد و نمی‌تواند قیم مناسبی برای گیاهان بالارونده باشد. گیاهان بالارونده ریشه‌هایی هوایی دارند که این ریشه‌ها دوست دارند به جایی مرطوب و مناسب بچسبند و بالا بروند. بهترین قیم برای گیاهان بالارونده قیم خزه‌ای است.در ادامه با ماه خاتون همراه باشید تا از کاربردهای قیم گیاه بگوییم.

کاربردهای قیم گیاهکاربردهای قیم گیاه

قیم گیاهان دارای کاربردهای مختلفی است که عبارتند از:

حمایت از گیاهان بلند: گیاهان بلند مانند درختچه ها، گل های بلند و سبزیجات بلند ممکن است به قیم نیاز داشته باشند تا از شکستن ساقه ها و شاخه ها در اثر باد، باران و برف جلوگیری شود.

حمایت از گیاهان دارای ساقه های شکننده: گیاهانی که ساقه های شکننده دارند مانند لوبیا، خیار و گوجه فرنگی ممکن است به قیم نیاز داشته باشند تا از شکستن ساقه ها در اثر وزن میوه ها و سبزیجات جلوگیری شود.

هدایت رشد گیاه: قیم گیاهان می تواند به هدایت رشد گیاهان کمک کند. به عنوان مثال، می توان از قیم برای هدایت رشد گیاهان به سمت بالا یا به سمت یک سمت خاص استفاده کرد.

نکات مهم در استفاده از قیم گیاه

  • قیم گیاه باید محکم و پایدار باشد تا بتواند وزن گیاه را تحمل کند.
  • قیم گیاه باید در محل مناسب نصب شود تا از شکستن ساقه ها و شاخه ها جلوگیری شود.
  • گیاه باید به قیم به درستی متصل شود تا از افتادن آن جلوگیری کند.

قیم‌ گیاهچه گیاهانی به قیم نیاز دارند؟

به طور کلی، تمام گیاهانی که نیاز به تکیه دارند تا ساقه ی آن ها به صورت عمودی رشد کند نیاز به این قیم دارند. از جمله‌ی این گیاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

گیاهان آپارتمانی: شامل پتوس، سیسوس، برگ انجیری و فیلودندرون

گیاهان باغچه‌ای: برخی از گیاهانی که در باغچه و فضای سبز کاشته می شوند حالت رونده و پیچ دارند. لذا نیازمند قیم هستند. عموما از این گیاهان، در طراحی فضای سبز، برای پوشاندن و مخفی کردن بخش هایی از فضا که نمی خواهید دیده شود و یا برای سرسبز کردن و زیباتر شدن بخشی از دیوار ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله این گیاهان می توان به پیچ امین الدوله، انجیر چسب، اقاقیا و گیاه پاپیتال اشاره کرد.

نهال میوه و بوته های مزرعه: بدون شک اغلب شما یا به چشم یا تصاویر، مشاهده کرده اید که برخی از بوته ها و نهال ها در مزرعه، به کمک قیم، نگه داشته می شوند. تا این نهال ها رشد کنند و ایستاده شوند. علاوه بر این، این وسیله برای برداشت راحت تر میوه از گیاهان علفی و بوته ای که دارای شاخ و برگ انبوه هستند و همچنین حفظ پیوندک برای گیاهان تازه پیوند شده، بسیار کاربرد دارد. از جمله این گیاهان می توان به گوجه فرنگی های زینتی، لوبیاهای پابلند، نخود فرنگی و همچنین انواع نهال درختان مثل نهال گیلاس، سیب و انار اشاره کرد.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید. 

روی لینک زیر کلیک کنید. 

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt
ملکه پنیرهای یونانی، پنیر فتامرغ ترش رشتی