هتل مریخی اردن

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

برای بسیاری سفر به مریخ یک رویای شیرین است، اما آیا انسان ها واقعا روزی به یک اقامتگاه مریخی سفر می کنند؟ قطعا چنین سفری کم هزینه نخواهد بود. علاوه بر این، آنجا خطر تشعشعات کیهانی و البته صرف غذاهای کم آب مریخی هم در میان است و حتی اگر در دهه های آینده، امکان سفر به مریخ فراهم شود، بازهم عده معدودی قادر خواهند بود به عنوان گردشگران فضایی به مریخ سفر کنند.

دو شرکت Freedomes و SunCity Camp اقامتگاه های گنبدی در صحرای وادی روم را تأسیس کردند تا تجربه ای تقریبا نزدیک به مریخ را برای گردشگران رقم بزنند. وادی روم چشم انداز غریبی شبیه به مریخ دارد، فیلم سینمایی معروف مریخی هم در سال ۲۰۱۵ در این صحرا فیلم برداری شده است. اکنون گردشگران هم می توانند، تجربه مریخی را در اقامتگاه های گنبدی این صحرا داشته باشند.

هتل مریخی وادی رومهتل حبابی وادی روم کجاست؟

این کمپ بی‌نظیر در قلب صحرای وادی روم که به صحرای شنی قرمز و دره ماه هم معروف است، واقع شده.

وادی روم یک صحرای قدیمی در جنوب اردن است که روی کوه‌های ماسه سنگی آن، آثار نقاشی‌ها و سنگ نگاره‌های نبطی‌ها و مردم ماقبل تاریخ دیده می‌شود. به دلیل صحرای وسیع شنی، وجود کوه‌ها و قله‌های قرمز رنگ و پوشش گیاهی نادر، شباهت زیادی به مریخ دارد، به همین دلیل به آن مریخ روی زمین هم می‌گویند. حتی این شباهت بسیار زیاد باعث شد صحنه‌های مربوط به مریخ در فیلم مریخی (The Martian) نیز در صحرای وادی روم فیلمبرداری شود.

فاصله این هتل و صحرای وادی روم تا پترا که یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان هست، حدود ۲ ساعت زمان می‌برد. قطعا وقتی به اردن سفر می‌کنید، یکی از برنامه‌هایتان بازدید از نماد اردن یا شهر تاریخی پتراست.

هتل حبابیخوب است بدانید:

  • وادی روم، یک منطقه بزرگ بیابانی در اردن است که سطح نامنظم با صخره‌های پر فراز و نشیب آن باعث شده تا بسیاری آن را انعکاس مریخ روی زمین بدانند.
  • وادی روم پوشیده از ماسه‌های قرمز در جنوب اردن که با زیبایی‌های تاریخی و طبیعی خود جلب توجه می‌کند، به دلیل مناظر طبیعی منحصربفرد، اهمیت تاریخی و فرهنگی و همچنین شباهت بسیار زیاد به مریخ هر ساله میزبان صد‌ها هزار بازدیدکننده است.
  • این دره که در سال ۲۰۱۱ توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی اعلام شد، بقایای تمدن‌های زیادی را نیز در خود جای داده است.
  • گنبدهای مریخی چادرهایی به شکل سفینه‌های فضایی هستند که با دیوارهایی شیشه‌ای پوشانده شده‌اند و منظره‌ای پانورامایی از صحرا و کوه‌های اطراف آن را پیش روی بازدیدکنندگان می‌گشایند.
  • این گنبدها که به صورت سفارشی در آلمان برای اردوگاه شهر خورشید ساخته شده‌اند، دارای مساحتی برابر با ۴۰ مترمربع هستند و گنجایش چهار نفر را دارند. آن‌ها شامل حمام و دوش، تهویه‌ی مطبوع (ویژگی لوکسی که معمولا مسافران وادی رم از آن بی‌بهره‌اند) و تراس شخصی هستند.

هتل واردی روم کجاست؟امکانات هتل حبابی وادی روم

  • هتل حبابی وادی روم، یک هتل خیلی متفاوت با ۲۰ حباب شخصی است. هر کدام از این حباب‌ها چشم‌انداز پانوراما از کوه و صحرا، جکوزی فضای باز و امکانات مورد نیاز برای یک اقامت لوکس را دارند.
  • با اقامت در این هتل به جای خوابیدن در اتاق، خوابیدن زیر نور ستاره‌ها در قلب کویر را تجربه می‌کنید و با امکاناتی مانند تلسکوپ که هتل در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توانید آرزوی ستاره شناسی خود را دنبال کنید. برای این کار ستاره شناس‌هایی در هتل هستند که اگر نیاز داشتید می‌توانند در کشف ستاره‌ها و اجرام آسمانی به شما کمک کنند و باهم درباره تجربه هایتان صحبت کنید.
  • از سایر امکانات و تورهای هتل مثل صخره‌نوردی و جیپ‌سواری در صحرا و شتر‌سواری و … هم می‌توانید کلی لذت ببرید.
  • رزرو اتاق‌های هتل همراه با صبحانه و شام است.

بهترین زمان سفر به هتل اردن

بهترین زمان سفر به این هتل خاص بین ماه‌های مارچ تا ژوئن یعنی فصل بهار است که هوا برای گشت و اقامت در صحرا معتدل‌تر است.

سعی کنید اگر می‌خواهید در این هتل اقامت داشته باشید، زمان سفرتان را طوری تنظیم کنید که زمان ماه کامل حتما آن‌جا باشید.

هتل حبابی واردی رومهزینه اقامت در هتل اردن

حداقل هزینه اقامت در هتل حبابی لوکسوتل وادی روم، بنا بر نرخ‌های موجود در سایت هتل و با توجه به تاریخ و نوع اتاق تقریبا از شبی ۳۰۰ دلار برای اتاق دو تخته است.

در پایان

بیابان وادی روم اردن در یک کلمه با شکوه است… وادی روم جایی است که از آن به عنوان دره ی مریخ هم یاد می شود و آن هم به دلیل شباهت بسیار عجیبی است که این منطقه به مریخ دارد. منطقه ای پر از پستی و بلندی ها و صخره هایی که درست تداعی گر سطح مریخ است. وادی روم یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری این کشور است که بازدید از آن می تواند دریچه ای جدید رو به منحصر بفردترین دیدنی های جهان باشد.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید. 

روی لینک زیر کلیک کنید. 

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt