بهترین انیمه های ترسناک

 در -

شاید تصور ما از دنیای انیمه و انیمیشن روایت‌هایی رنگارنگ از رویاهای شیرین باشد، اما باور کنید این دنیا محصولاتی ترسناک هم برای عرضه کردن دارد. در این مقاله از ماه خاتون بهترین انیمه های ترسناک را به شما معرفی میکنیم.

از آنجایی که قلمروی ترس و وحشت همواره یکی از بهترین مکان‌ها برای جستجوی هیجان بوده است. به نظر نمی‌رسد طرفداران این ژانر در عالم سینما و تلویزیون هم کم و کسری داشته باشند. درواقع بسیاری از استودیوهای مطرح هالیوود و حتی فیلمسازان مستقل، با رویی گشاده این مسئولیت را به جان خریده. بهترین انیمه های ترسناک را در راه ترساندن مخاطبان تولید کرده اند.

در طول سال‌های اخیر شمار زیادی از بهترین انیمه های ترسناک در اشکال مختلف به بازار آمده‌اند. سعی هرکدام از آن‌ها، ترساندن هرچه بیشتر مخاطب بوده است. بااین‌حال بعضی از ما برای ترسیدن به چیزی فراتر از زوزه کشیدن باد در خانه‌های خالی، جابه‌جا شدن اشیا یا حتی دیوانه‌ای تبر به‌دست نیاز داریم.

انیمه Highschool of the Dead ( دبیرستان مردگان)

بهترین انیمه های ترسناک، ماه خاتوناین یکی از انیمه های ترسناک است. که داستان ان به زمان شیوع بیماری خطرناک برمی‌گردد. وقتی که دانش آموزان دبیرستانی ناگزیر به کشتن دوستان و همکلاسی‌هایی می‌شود. که به‌دلیل گاز گرفته شدن به این بیماری مبتلا شده‌اند. دراین میان تاکاشی کیمورو به همراه دوستش ری میاموتو گروهی متحد را شکل می‌دهند. تا درکنار دیگر دانش آموزان نجات یافته به‌دنبال خانواده‌های‌شان بروند. البته این کاری ساده نخواهد بود، چرا که اکنون شهر به ویرانه‌ای مملو از زامبی‌ها تبدیل شده است.

انیمه Kabaneri of the Iron Fortress (کابانری از قلعه آهنی)

بهترین انیمه های ترسناک، ماه خاتوناتفاقات این انیمه در میانه یک انقلاب صنعتی قابل‌توجه رخ می‌دهد که البته هدف آن صرفا پیشرفت نوع بشر نبوده است. درواقع مهندسان مجبور شدند از تمام دانش خود برای دفاع از بشریت در مقابل موجودات گوشتخواری موسوم به کابانه استفاده کنند. کابانه‌ها مخلوقاتی شرور هستند که قلب‌شان توسط فلزی محافظ پوشیده شده است و به همین خاطر کشتن آن‌ها کار ساده‌ای نیست. درنتیجه انسان‌ها سعی کردند بلندپروازانه‌تر فکر کرده و راهی برای حفاظت از خود پیدا کنند.

میروکو-چان (Mieruko-chan)

بهترین انیمه های ترسناک، ماه خاتونمیروکو-چان یکی از انیمه های ترسناک درجه‌یک است.

که در دوران پخش هم طرفداران زیادی پیدا کرد. قصه پیرامون دختربچه‌‌ی دانش‌آموزی به نام میکو اتفاق می‌افتد که قابلیت ویژه‌ای دارد. او می‌تواند ارواح را ببینند و این ارواح شبیه وحشت‌انگیزترین موجوداتی هستند. که در کابوس‌هایتان دیده‌اید. از آنجایی که میکو اغلب تنها کسی است. که می‌تواند این موجودات ترسناک را ببیند، مجبور است که تظاهر کند. آن‌ها وجود ندارند که گاهی آسان نیست و او را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

تجربیات سریالی لین (Serial Experiments Lain)

بهترین انیمه های ترسناک، ماه خاتونتجربیات سریالی لین» یکی از انیمه‌های ترسناک روان‌شناختی است که به آرامی پیش می‌رود. گاهی مخاطب را سردرگم می‌کند و لحظاتی هم دارد که احتمالا کلافه می‌شوید اما به اندازه‌ی کافی استرس‌زا، تفکربرانگیز و عمیق هست تا از کنار ایرادات جزئی آن عبور کنید. این انیمه که قرار است شرح‌حالی از زندگی در عصر اینترنت باشد. داستان دختری را روایت می‌کند که فضای مجازی، زندگی و روان او را دستخوش دستخوش تغییر کرده است.

مدرسه-زنده (School-Live)

بهترین انیمه های ترسناک، ماه خاتونمدرسه-زنده» را اغلب با «مادوکا مجیکا» مقایسه می‌کنند. (همان انیمه‌ای که زیرژانر دختران جادویی را متحول کرد و برداشت جدیدی از آن ارائه داد) و اگرچه جایگاه آن انیمه محفوظ است اما از مدرسه‌-زنده نباید چشم‌پوشی کرد. ایده‌ی اولیه را بارها دیده‌اید، دخترهای بامزه‌ای که کارهای بامزه انجام می‌دهند، تفاوت اما اینجا است که این شخصیت‌های دوست‌داشتنی و معصوم در آخرالزمان زامبی‌ها گرفتار شده‌اند.

آجین: نیمه-انسان (Ajin: Demi-Human)

بهترین انیمه های ترسناک، ماه خاتون اگر جلوه‌های ویژه‌ی رایانه‌ای نه‌چندان خوب «آجین: نیمه-انسان» را کنار بگذارید، با یکی از انیمه های ترسناک و اکشن منحصربه‌فرد روبه‌رو خواهید شد که ریتم سریعی دارد و قصه‌ی تفکربرانگیزی را روایت می‌کند. در جهان این انیمه، آجین نژادی فناناپذیر است که به‌هیچ‌وجه نمی‌توان آن‌ها را کشت. اگر انسانی به آجین تبدیل شود، به‌ سرعت دستگیر می‌شود و باید باقی زندگی‌اش را شکنجه شود. کِی ناگای یک پسربچه‌ی دبیرستانی است که چنین موقعیتی را تجربه می‌کند.

ترانه پریان (Elfen Lied)

بهترین انیمه های ترسناک، ماه خاتون در «ترانه پریان» به جای یک خون‌آشام یا گرگینه، با یک هیولای متفاوت یا در واقع یک نوع انسان تکامل‌یافته به نام دیکلونیئوس روبه‌رو هستیم، موجودی قدرتمند که از قدرت‌های فراطبیعی بهره می‌برد و شاخ دارد. قهرمان قصه، لوسی، یک دیکلونیئوس، یک قاتل زنجیره‌ای و یک بیماری روانی است که از اختلال تجزیه هویت رنج می‌برد و این توانایی را دارد که دیگران را به خونین‌ترین شکل ممکن به قتل برساند.

دیگری (Another)

بهترین انیمه های ترسناک، ماه خاتونهمه‌چیز از جایی آغاز می‌شود که یک دانش‌آموز خودکشی می‌کند و هم‌کلاسی‌هایش برای کنار آمدن با این تراژدی، تظاهر می‌کنند که او هنوز زنده است و مشکلی وجود ندارد. رفتارهای این نوجوانان، در نهایت باعث می‌شود که یک روح شیطانی از راه برسد و خودکشی‌ و مرگ‌های بیشتری را رقم بزند، این مرگ‌ها اما تنها به دانش‌آموزان خلاصه نمی‌شود و اعضای خانواده‌ی آن‌ها را هم تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

مرد شیطانی (Devilman Crybaby)

بهترین انیمه های ترسناک، ماه خاتون «مرد شیطانی» یکی از آن انیمه‌های ترسناک است.

که نمی توانید همراه با خانواده تماشا کنید و البته برای هر نوع سلیقه‌ای هم مناسب نیست. قصه پیرامون آکیرا و دوستش آسوکا اتفاق می‌افتد که با یک نژاد کهن شیطانی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، این هیولاهای شیطانی قصد نابودی بشریت را دارند و کوتاه هم نمی‌آیند. با توجه به خطراتی که این موجودات ممکن است برای انسان‌ها ایجاد کنند، آسوکا به آکیرا می‌گوید که تنها راه این است که با یکی از شیاطین متحد شود و قدرت‌های او را جذب کند.

شکار روح (Ghost Hunt)

بهترین انیمه های ترسناک، ماه خاتون به عنوان یکی از  انیمه های ترسناک، «شکار روح» کاملا سرراست است و به حاشیه نمی‌رود و چندان هم به حوزه‌ی ژانرهای دیگر قدم نمی‌گذارد. ایده‌ی اولیه چندان نوآورانه نیست و شاید اندکی سطحی به نظر برسد اما قدرت اصلی این انیمه در بخش‌های دیگر نهفته است. قصه پیرامون چند دانش‌آموز ماجراجویی اتفاق می‌افتد که گروهی تشکیل داده‌اند و به بررسی رویدادهای معنوی و فراطبیعی می‌پردازند.

تئاتر تاریکی (Theatre Of Darkness)

بهترین انیمه های ترسناک، ماه خاتون «تئاتر تاریکی» ضعف‌های مشخصی دارد و به آن انتقاد وارد است اما به‌واسطه‌ی داستان‌های درجه‌یکی که روایت می‌کند، این مشکلات (خصوصا کیفیت بصری پایین انیمه) تا حد زیادی کم‌رنگ می‌شوند. داستان هر اپیزود، یک درس متفاوت به شما می‌دهد و اکثرشان با الهام از فرهنگ و سنت‌های ژاپنی ساخته شده‌اند، بعضی از قصه‌ها هم به معنای واقعی کلمه خیال‌پردازانه و تفکربرانگیز هستند. توصیه ما این است که تئاتر تاریکی را در اتاق تاریک تماشا کنید تا فضاسازی‌های آن بیشتر نمایان شود.

شیکی (Shiki)

بهترین انیمه های ترسناک، ماه خاتون «شیکی» در حقیقت برداشتی ژاپنی از خون‌آشام‌ها است اما واژه‌ها نمی‌توانند این برداشت را به‌درستی توصیف کنند؛ این انیمه آن‌ها را به وحشتناک‌ترین شکل ممکن عرضه می‌کند و هر بیننده‌ای از ملاقات با این موجودات مضطرب خواهد شد. قصه در یک شهر کوچک اتفاق می‌افتد، جایی که زنجیره‌ای از قتل‌های عجیب‌وغریب آغاز شده است و ساکنان منطقه وحشت‌زده شده‌اند.

مونونوکه (Mononoke)

بهترین انیمه های ترسناک، ماه خاتون مونونوکه که از انیمه های ترسناک کم‌نظیری است.

از نماهای عجیب‌وغریب تا طراحی اضطراب‌آور صداها و یک حس معنوی و ماورایی که کمک می‌کند تا معماهای هرکدام از آرک‌ها تاثیرگذارتر شود. مونونوکه را اما باید چیزی فراتر از یک انیمه‌ی تجربی در نظر گرفت و مضامین و ایده‌های آن بیش از آنچه که انتظار دارید تفکربرانگیز است.

_______________________________

اگر از این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

۱۷ انیمه ساز که باید بشناسید 

Maahkhatoon97

Recommended Posts
تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt