جزیره افسانه‌ای سیشل

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

همیشه وقتی صحبت از جزایر بکر و سواحل سپید و درخشان می‌شود، ناخودآگاه یاد سواحل جنوب شرق آسیا یا مدیترانه می‌افتیم اما در این مقاله از ماه خاتون می‌خواهیم شما را با یک کشور فوق‌العاده به نام سیشل با جزایر و سواحل سحرآمیز آشنا کنیم، آن‌هم در قاره‌ای که تصورش را نمی‌کنید!

کشوری که یکی از بهترین مقاصد سفر برای ماه عسل محسوب می‌شود و با امکانات گردشگری فوق‌العاده‌اش، باعث شده تور سیشل برای افرادی که می‌خواهند چند روزی دور از هیاهوی زندگی شهری سپری کنند، یکی از بهترین گزینه‌های سفر به حساب می‌آید.

خیلی‌ها با شنیدن نام سیشل از خود می‌پرسند که سیشل کجاست و اطلاعات چندانی از این کشور کوچک اما شگفت‌انگیز ندارند؛ اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، با ما در ادامه همراه باشید تا این کشور زیبا با طبیعت بهشتی را بیشتر بشناسیم.

جزیره سیشل از کدام جزایر در سیشل دیدن کنیم؟

همانطور که به آن اشاره شد سیشل شامل ۱۱۵ جزیره می‌شود اما تمامی آن‌ها قابل بازدید نیستند. اگر به سیشل سفر کردید این جزایر می‌توانند مقصد خوبی برای سفر شما باشند:

جزیره ماهه | Mahé

بزرگترین جزیره در سیشل جزیره‌ای است با نام ماهه (Mahé) که در آن پایتخت سیشل، ویکتوریا، قرار دارد. تقریبا ۹۰ درصد جمعیت این کشور در این جزیره مستقر هستند و بزرگترین فرودگاه سیشل نیز در ماهه قرار دارد، بنابراین در بیشتر مواقع، دروازه ورود به این منطقه از طریق جزیره ماهه و شهر ویکتوریا است. برخی از جاذبه‌ های ماهه شامل موارد زیر می‌شود:

دهکده بای لازاره | Baie Lazare

قدمت این دهکده به قرن ۱۸ باز می‌گردد و یکی از مهم‌ ترین جاذبه‌ های گردشگری جزیره ماهه محسوب می‌شود. از جمله دیدنی‌های این دهکده می‌توان به کلیسای نئوکلاسیک آن اشاره کرد که با توجه به موقعیت مکانی که دارد چشم‌اندازی بی‌نظیر از این جزیره را به نمایش می‌گذارد.

سواحل محبوب ماهه

سواحل جذاب Anse Soleil و Petite Anse در میان بهترین سواحل در جزیره سیشل قرار دارند که با شن‌های سفید و آب‌های نیلی رنگی که دارند، رویایی‌ترین اوقات را برای میهمانان خود فراهم می‌کنند.

پارک ملی مورن سیشلو | Morne Seychellois

برای علاقه‌مندان به طبیعت گردی، بازدید از پارک ملی Morne Seychellois رویایی است که به واقعیت می‌پیوندد. این پارک، بزرگترین پارک ملی در جزیره سیشل محسوب می‌شود که بیش از ۲۰ درصد جزیره ماهه را به خودش اختصاص می‌دهد. بلندترین نقطه این پارک ملی که ۹۰۵ متر ارتفاع دارد، با چشم‌اندازی رو به پایتخت این کشور، ویکتوریا، قرار گرفته است. در این پارک ملی گونه‌های مختلف پرندگان و گیاهان سرسبز متنوع به چشم می‌خورد. بنابراین اگر علاقه به طبیعت داشته باشید، نباید بازدید از این پارک ملی را از دست بدهید.

آشنایی با جزیره سیشلجزیره پراسلین | Praslin

پراسلین را زیباترین جزیره در میان تمام جزایر سیشل می‌نامند. از جمله تفریحات این جزیره، غواصی است که به شما شانس شنا کردن در میان ۹۰۰ گونه مختلف ماهی را می‌دهد. علاوه بر اینها، ساحل Anse Lazio که در میان بهترین سواحل جهان جای گرفته نیز برای شنا کردن و لذت بردن از آب بهترین جای جزیره به شمار می‌رود. آنچه این جزیره را مطرح کرده، علاوه بر فضای سرسبز و زیبایش، موج‌های دریاست که این جزیره را به بهشت موج سواران تبدیل می‌کند.

لا دیگو | La Digue

جزیره لا دیگو چهارمین جزیره بزرگ در میان جزایر سیشل است که از محبوب‌ترین نقاط جزیره برای علاقمندان به طبیعت به شمار می‌رود. علاوه بر اینها، در این جزیره زندگی هنوز به شکلی سنتی در جریان است، برای همین می‌تواند مکان خوبی برای آشنا شدن با فرهنگ زندگی مردم این منطقه باشد. همچنین در این جزیره خبری از خودرو و وسایل نقلیه موتوری نیست و اغلب ساکنین با دوچرخه تردد می‌کنند که همین مساله به بکر ماندن طبیعت جزیره کمک شایانی کرده است.

اقامت در سیشل

در جزایر اصلی می‌توانید گزینه‌های ارزان‌تری را از میان هتل های سیشل با هزینه‌ای بین ۷۲۵ تا ۱۲۵۵ روپیه (۵۶/۸ تا ۹۸/۵ دلار) برای هر شب اقامت پیدا کنید. مکان‌های گران‌ زیادی نیز در این جزایر وجود دارند که هزینه‌ آن‌ها از ۲۳۰۰ روپیه (۱۸۰/۳ دلار) برای هر شب از اقامت شروع می‌شود. اکثر افراد گروهی به این جزایر سفر می‌کنند. پس هزینه‌ هتل بین افراد گروه تقسیم خواهد شد. در جزایر سیشل رزرو اتاق کم اتفاق می‌افتد.

غذا در سیشل

غذا در جزایر سیشل بسیار خوشمزه است. همه نوع غذا در اینجا یافت می‌شود. غذا‌های دریایی، نارگیل و کاری مواد اولیه و اصلی اکثر غذا‌های سرو شده در جزیره هستند. در صورتی‌ که در رستوران هتل‌ها غذا نخورید، هزینه‌ غذا بسیار کمتر خواهد بود. هزینه‌ غذا در همه‌ جزایر بین ۳۱۵ تا ۱۶۵۰ روپیه (۲۴/۵ تا ۱۲۹/۵ دلار) متغیر است.

غذا در سیشلآب و هوای سیشل و بهترین زمان سفر

سیشل آب و هوای استوایی دارد؛ در فصل‌های بارندگی، باران‌های سنگینی می‌بارد و هوا رطوبت زیادی دارد. در بیشتر ماه‌های سال نسیم ملایم استوایی در حال وزیدن است و بهترین زمان سفر به سیشل بین ماه‌های اردیبهشت تا آبان است. در این زمان رطوبت و گرما به نسبت سایر ماه‌های سال کمتر است و گشت و گذار در این مقصد گردشگری مطبوع‌‎تر خواهد شد. رطوبت هوا از ماه آذر تا فروردین به بیشترین میزان خود می‌رسد. ماه فرودین و اوایل اردیبهشت از گرم‌ ترین ماه‌ های سیشل هستند و معمولا کسی در این ماه‌ها به این مقصد سفر نمی‌کند.

بهترین زمان سفر به سیشل برای انجام فعالیت‌های مختلف به شرح زیر است:

تماشای پرندگان: آوریل (فصل زاد و ولد)، می تا سپتامبر (فصل آشیانه‌سازی پرستوی سیاه) و اکتبر (مهاجرت)

غواصی: مارس تا می- سپتامبر تا نوامبر

ماهیگیری: اکتبر تا آوریل

پیاده‌روی: می تا سپتامبر

دریانوردی: تمام طول سال

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید. 

روی لینک زیر کلیک کنید. 

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt