آشنایی با باغ وحش ارم

 در آشنایی با توریستی ایران, گردشگری

تنوع مطلوب جاهای دیدنی تهران دست شما را در انتخاب باز می‌گذارد. بااین‌وجود همه جاذبه‌های گردشگری مختلف در روزهای آخر هفته، گزینه‌های متعددی برای خوش‌حالی و وقت‌گذرانی دارید.

مجموعه تفریحی شهربازی و باغ وحش ارم تهران یکی از بهترین جاذبه‌های شهر است که از گذشته تا امروز برای تهرانی‌ها خاطراتی خوش خلق کرده است.

در این مطلب از ماه خاتون قصد داریم سری به باغ وحش این مجموعه بزنیم و کمی درباره تاریخچه و بخش‌های مختلف آن بدانیم. بنابراین برای آشنایی با این باغ وحش تا پایان این مطلب با ماه همراه شوید.

باغ وحش ارمباغ وحش ارم کجاست؟

آدرس: کیلومتر ۴ اتوبان تهران- کرج، بعد از پل ستاری، اتوبان شهید باکری جنوب، پارک ارم، باغ وحش پارک ارم

گونه‌های جانوری باغ وحش:

باغ وحش تهران تنوع جانوری چشمگیری دارد. تنوع جانوری این باغ وحش شامل پستانداران، خزندگان، آبزیان و پرندگان است.

علاوه بر جانوران حیوانات داخلی، در باغ وحش ارم می‌توانید گونه‌هایی از دیگر نقاط جهان همچون قاره آفریقا را نیز ببینید. شرایط نگهداری بیشتر این حیوانات با موقعیت جغرافیایی باغ ارم سازگار است.

مارال یا همان گوزن قرمز ایرانی، شیرهای آفریقایی، شیر ایرانی، گوزن زرد ایرانی، گوزن زرد اروپایی، پلنگ ایرانی، شتر دو کوهان، گورخر، اسب، کانگورو، زرافه، ببر بنگال ایرانی، ببرهای سیبری، رزروس، بابون، شانپانزه، ببر سیبری، فیل سریلانکایی، سنجاب، کفتار، گرگ، روباه، خرس قهوه‌ای گیلان و… از گونه‌های تماشایی و حتی نادر جانوران ساکن در باغ وحش ارم تهران است.

از خزندگان باغ وحش می‌توان به تمساح پوزه کوتاه، مار پیتون، لاک‌پشت و… اشاره کرد. همچنین در میان گونه‌های پرندگان نیز کرکس مصری، عقاب، طاووس، سارگیه، دلیجه پلیکان و درنا دیده می‌شود که در موقعیت جغرافیایی و آب‌وهوایی باغ ارم ساکن‌اند.

امکانات و تفریحات باغ وحش ارم

باغ وحش تهران علاوه بر لذت آشنایی با گونه‌های جانوری مختلف، امکانات تفریحی دیگری نیز برای گردشگران فراهم کرده است که در ادامه به اختصار معرفی خواهیم کرد.

آشنایی با باغ وحش ارم رستوران

رِستوران سنتی و رستوران جزیره از جذابیت‌های خوشمزه برای وقت‌گذرانی در شهربازی و باغ وحش ارم تهران است. رستوران جزیره در شهربازی دو مجموعه ارم سبز واقع شده و در فضای باز از مهمانان خود پذیرایی می‌کند.

تنوع غذاها و نوشیدنی‌های این رستوران، دست گردشگران را برای تجربه طعم‌های مختلف باز گذاشته است، اما ازنظر کیفیت نباید انتظار یک غذای خیلی متفاوت و درجه یک را داشته باشید.

بوفه‌های غذاخوری

در گوشه و کنار پارک ارم بوفه‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام انواع غذاها را سرو می‌کنند. از کباب ترکی تا آش رشته و ساندویچ‌های خوشمزه را می‌توانید در این بوفه‌ها پیدا کنید. برای افرادی که دنبال بستنی و آبمیوه خوش‌طعم و رنگ هستند، این بوفه‌ها انواع و اقسام نوشیدنی گرم و سرد و تنتقلات خوشمزه را دارند.

کافه

در مجموعه ارم سبز، کافه هم وجود دارد و شما می‌توانید بعد از دیدن باغ وحش یا خوشگذرانی در شهربازی به آن‌ها بروید.

نمازخانه

از دیگر امکانات رفاهی شهربازی و باغ وحش ارم تهران، سالن نمازخانه است و گردشگران می‌توانند از آن برای انجام فرایض دینی خود استفاده کنند.

کارگاه آموزشی

در مجموعه تفریحی ارم سبز و باغ وحش برای کودکان و نوجوانان کلاس‌های آموزشی و کارگاه‌های مختلفی برگزار می‌شود. بنابراین علاوه بر اوقات فراغت و سرگرمی می‌توانید چیزهای مختلفی در این کارگاه‌ها یاد بگیرید.

دریاچه ارم

دریاچه ارم از گنجینه‌های مجموعه تفریحی و گردشگری ارم است که با مساحتی چشمگیر، منطقه‌ای زیبا برای گردشگران تهرانی فراهم کرده است. علاوه بر قایق‌سواری، عاشقان ماهی‌گیری نیز می‌توانند روز جذابی را در ساحل این دریاچه پشت سر بگذارند.

معرفی باغ وحش ارمشهربازی ارم

شهربازی ارم سه شهربازی با بیش از ۷۴ امکانات تفریحی، استخرهای تابستانی بانوان، فضاهای سبز و جنگلی و یک اتاق بازی سرپوشیده دارد. این مجموعه با برخورداری از قابلیت های آموزشی و تفریحی بالا، سالانه میزبان تعداد زیادی از خانواده های ایرانی و اردوهای آموزشی است. شهربازی ارم به دلیل تنوع و تنوع امکانات تفریحی، آموزشی و فرهنگی از محبوبیت خاصی در بین گردشگران برخوردار است.

استخر روباز ارم

کنار باغ وحش ارم تهران، از دیگر جذابیت‌های اصلی مجموعه تفریحی ارم، باید به استخر روباز آن اشاره کنم که در همسایگی شهربازی مجموعه تعبیه شده است. تابستان‌های تهران با استخر ارم می‌تواند فوق‌العاده لذت‌بخش باشد.

ساعت کاری باغ وحش:

در نیمه اول سال همه‌روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب

در نیمه دوم سال همه‌روزه از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید. 

روی لینک زیر کلیک کنید. 

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt