آبشار زیر آب موریس

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

آبشار زیر آب موریس (Mauritius underwater waterfall) یک پدیده طبیعی خیره‌ کننده است که در جزیره موریس قرار دارد و یکی از معجزه‌ های طبیعی زیبای جهان است. در ادامه با ماه خاتون همراه باشید تا به معرفی این آبشار و جاذبه‌های دیدنی اطراف آن بپردازیم.

این آبشار در کشور کانادا و در ایالت اونتاریو قرار دارد و جزء جاذبه ‌های گردشگری معروف جهان محسوب می ‌شود.آبشار زیر آب موریس به دلیل زیبایی طبیعی ‌اش، تأثیرگذاری زیست ‌محیطی و جاذبه ‌ای که برای گردشگران ایجاد می ‌کند، مورد توجه بسیاری از مسافران و محققان جهانی قرار دارد.

آبشار زیر آب موریس شما چیزی درمورد آبشار زیر آب چیزی شنیده‌اید؟

این پدیده به شکل یک آبشار زیر آبی به نظر می‌ رسد که آب از یک ساحل جهت مرکز دریا به سوی یک دره یا چاه زیرآبی می‌ ریزد. در واقع، این ظاهر نمی‌ شود به دلیل وجود یک آبشار واقعی، بلکه به دلیل شیب تند در کف دریا است که ایجاد این تأثیر به نظر می ‌رسد.

آبشار زیرآبی موریس تاریخچه یا منشأ خاصی ندارد، زیرا در واقع این یک پدیده بصری است و نه یک آبشار واقعی در زیر آب.

این پدیده به دلیل شکل و شمایل خاصی که در زیر آب به نظر می ‌رسد، به آن نام آبشار زیرآبی داده شده است.

برخی از دیدنی‌های اطراف موریس

زمین رنگی شامارل

زمین رنگی شامارل روی تپه ای درون پارک ملی جزیره موریس، زمین به رنگ های خیره کننده رنگین کمانی در می آید که از رنگ های آن می توان به ارغوانی، سرخ، بنفش، سبز، زرد و آبی اشاره کرد. این رنگ ها هنگام تابش آفتاب جلوه بسیار خیره کننده تری دارند و در طول روز با تغییر مکان خورشید در آسمان و حرکت ابرها، این رنگ ها تغییر می کنند. در همان حوالی یک آبشار باریک از روی صخره ای فرو می ریزد و پارک ملی بلک ریور گورجس در کنار آن از باقیمانده جنگل های بارانی جزیره حفاظت می کند.

ساحل پریبر

ساحل پریبر از آنجایی که در این فهرست باید نام یک ساحل نیز باشد می خواهیم بهترین ساحل جزیره موریس را به شما معرفی کنیم. کمی آنطرف تر از محل توقف اتوبوس ها و کامیون های پر از غذایی که در ساحل اصلی گرند بای کنار هم قرار گرفته اند، یک ساحل بسیار زیبا و مخفی قرار دارد. این ساحل که ورودی بسیار باریکی دارد دارای آبی بسیار تمیز و آبی و شن هایی به سفیدی برف است.

در اینجا فقط خانواده هایی حضور دارند که فرزندانشان را برای آب تنی در ساحل پریبر آورده اند اما این بدان معنا نیست که ساحل تنها مخصوص کودکان است.

موزه عکاسی

موزه عکاسی موریس در پایین تنها خیابان پیاده روی در پورت لوییس، آنسوی سالن تئاتر شهرداری یکی از گنجینه های مخفی شهر قرار دارد. موزه عکاسی خانه دوربین هایی است که در طول زندگی تریستان بریوال به عنوان یک عکاس خوش ذوق و مشهور توسط او مورد استفاده قرار گرفتند. علاوه بر آن، در این موزه بیش از یک میلیون عکسی که وی از تاریخ جزیره موریس تهیه کرده است نگهداری می شوند که تنها تعداد کمی از آن ها به نمایش عمومی درآمده اند.

از میان این جواهرات دنیای عکاسی می توان به مجموعه تصاویر بسیار قدیمی اشاره کرد که اولین عکس هایی هستند که در قاره آفریقا گرفته شده اند.

دال پوری در بازار مرکزی

دال پوری در بازار مرکزی موریسبازار مرکزی پورت لوییس در سال های گذشته تغییرات زیادی یافته است که شامل تمیز شدن ساختمان ها و باقی گذاشتن رنگ های قدیمی، بوها و رایحه هایی است که فرهنگ غذایی جزیره موریس را تعریف می کند.  به سمت مرکز این بازار که بروید با یک سالن غذاخوری می رسید که در آن آبمیوه های تازه و غذای کاملاً محلی و خیابانی موسوم به دال پوری سرو می شود.

این غذا از لوبیاهای زرد دو نیم شده که در داخل نان فطیر پیچیده شده، با انواع ادویه و فلفل سرو می شود. اگر می خواهید بهترین دال پوری جزیره موریس را بخورید به طولانی ترین صفی که در این بازار می بینید ملحق شوید.

لِپوس

لپوس موریسکوهی در جزیره موریس که با نام لِپوس شناخته می شود بر فراز شهر پورت لوییس قرار گرفته است. این کوه بلندترین در نوع خود در این جزیره نیست اما قرار گرفتن آن در کنار پایتخت کشور کوچک موریس باعث شده که به نماد این شهر تبدیل شود. صعود به این قله حدود یک ساعت به طول خواهد انجامید و در مسیر بازگشت تا مرکز شهر حدود دو یا سه ساعت پیاده روی خواهید داشت.

نزدیک به پایه کوه در موکا، خانه های سرئول قرار دارند، خانه های مهاجران قدیمی که در سال های اخیر به زیبایی بازسازی شده اند. این خانه ها اکنون به یک رستوران بسیار زیبا تبدیل شده که تنها غذاهای موریسی در آن سرو می شوند.

گرند بیسین 

گرند بیسین

وقتی که آتشفشانی بوجود آورنده جزیره موریس خاموش شدند، دهانه یکی از آن ها پر از آب شده و به دریاچه ای تبدیل شد که اکنون با نام گرند بیسین (Grand Bassin) شناخته می شود. این دریاچه را با نام گانگا بالائو نیز می شناسند که ارتباط سمبلیک آب آن با رود گنگ در هند را نشان می دهد. این آب ها نیز مانند رود کنگ به لحاظ دینی اهمیت خاصی دارند و مقبره خدای شیوا در کنار این دریاچه قرار گرفته است. این دریاچه یکی از مقدس ترین مکان ها برای مردمان جزیره موریس و به ویژه برای جماعت هندوی این کشور به شمار می آید.

باغ‌های سیووساگور رامگولام

باغ‌های سیووساگور رامگولامباغ های سیووساگور رامگولام که بیشتر به خاطر زنبق های وحشی غول پیکرشان شناخته می شوند یک مکان محبوب برای پیک نیک در جزیره موریس هستند که در زیر سایبان درختان استوایی منطقه قرار گرفته اند. تمامی این گیاهان دارای برچسب نیست اما هر کسی که بخواهد از نام و تاریخچه این گیاهان اطلاع یابد می تواند از در ورودی یک راهنما برای خود استخدام نماید.

علاوه بر درختان بلند خرما، دراین باغ ها گیاهانی یافت می شوند که ادویه های تولید شده از آن ها باعث هجوم اروپاییان به آسیا برای تجارت این ادویه ها شد. کلیسای سنت فرانسیس آسیسی که روبروی این باغ ها قرار گرفته در قرن ۱۸میلادی و برای مالکان ثروتمند آن زمان ساخته شده است.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید. 

روی لینک زیر کلیک کنید. 

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt