معرفی کتاب “دختر مهتاب”

 در فرهنگ و هنر, معرفی کتاب

“دختر مهتاب”

ابن رمان که کتابی با موضوع فانتزی است که از الهه ماه که یک افسانه ی چینی است الهام می گیرد. داستان این رمان درباره زنی جوان است که نجات مادرش را در برابر قدرتمندترین موجود و قدرت نامیرای سرزمین را روایت می کند. شخصیت اصلی داستان دختری است به نام شینگ پن که دارای قدرت های ماورایی هست ولیکن از قدرت خود بی خبر است. او در این ماجراجویی وادار به نجات مادر خود می‌شود و که این راه از قدرت خود باخبر می شود.

نویسنده این کتاب راجع به نوشته خود می‌گوید:

“دختر مهتاب” اولین رمان رسمی من است، این کتاب الهام گرفته از افسانه محبوب الهه ماه چینی که آن را به Chang’e نیز می‌شناسند، که در روایت تلاش یک زن جوان برای آزاد کردن مادرش او را در برابر قدرتمندترین موجود جاودان در قلمرو قرار می دهد. این یک فانتزی جذاب و عاشقانه از موجودات جاودان و جادو، از دست دادن و عشق است.

دختری در خلوت ماه بزرگ شد، شینگ پن به تنهایی عادت کرده بود، بدون اینکه بداند از ترس امپراتور آسمانی که مادرش را به دلیل دزدیدن اکسیر جاودانگی تبعید کرده بود، پنهان شده است. اما هنگامی که جادوی شینگ پن شعله ور شد و وجود او کشف شد، مجبور شد از خانه خود فرار کند و مادرش را پشت سر بگذارد.

در حالی که تنها، بی قدرت و ترسیده بود، راه خود را به سوی پادشاهی آسمانی، سرزمینی پر از شگفتی و راز، پیش گرفت. او با پنهان کردن هویت خود، فرصتی را برای آموختن در کنار پسر امپراتور به دست آورد و مهارت خود را در تیراندازی و جادو افزایش داد، حتی در حالی که شور و اشتیاق بین او و شاهزاده شعله ور می شد.

برای نجات مادرش، شینگ پن سفری پرخطر را آغاز کرد و با موجودات افسانه ای و دشمنان بی رحم در سراسر زمین و آسمان روبرو شد. اما هنگامی که خیانت نزدیک می شود و جادوی ممنوعه پادشاهی را تهدید می کند، او باید برای رویای خود به چالش امپراتور آسمانی بی رحم بپردازد معامله خطرناکی را انجام دهد که در آن او بین از دست دادن همه چیزهایی که دوست دارد یا فروپاشی قلمرو در آشوب، درگیر شده است.

معرفی کتاب دختر مهتابقسمت هایی از کتاب فانتزی عاشقانه زیبای دختر مهتاب برای شما عزیزان ماه خاتونی:

بعضی زخم ها ریشه در درون ما دارن. اونا بخشی از وجودمون هستن و ما رو شکل میدن.

فانیان توجهم را به خود جلب می کردند، چرا که مادرم با علاقه خاصی به جهان آنان می نگریست. داستان هایشان در مورد عشق، قدرت، بقا و نجات برای من جذاب بود، هر چند با وجود زندگی محدود شده ام درک اندکی از این چیزها داشتم. هر کتابی که در این زمینه به دستم میرسید میخواندم.

درباره نویسنده:

سو لین تان، نویسنده مالزیایی، با سخنان کوبنده و تامل برانگیز خود قلب بسیاری را تسخیر کرده است. نوشته های او بازتابی از درک عمیق او از شرایط انسانی و توانایی او در بیان آن به گونه ای است که با خوانندگان طنین انداز شود. وقتی آثار سو لین تان را می خوانم، از احساسات خامی که او برای هر قطعه به ارمغان می آورد شگفت زده می شوم. کلمات او فقط جملاتی در یک صفحه نیستند، بلکه تراوشی از روح او هستند. با چنان صداقت و آسیب پذیری می نویسد که نمی توان از حرف هایش تکان نخورد.

یکی از قوی ترین قطعات سو لین تان “وزن غم” است. در این قطعه، او درد و رنج ناشی از از دست دادن کسی که دوستش دارید را بررسی می کند. او می نویسد: “غم سنگینی است که بر سینه ات سنگینی می کند. این دردی است که هرگز از بین نمی رود.” وقتی به تجربیات خودم در مورد از دست دادن فکر می کردم، این کلمات به شدت به من ضربه زد. سو لین تان راهی برای بیان آنچه بسیاری از ما احساس می کنیم اما در تلاش برای بیان آن هستیم را در قالب کلمات دارد.

یکی دیگر از آثار سو لین تان که عمیقاً مرا تحت تأثیر قرار داد «زیبایی در نقص» است.

 

نویسنده: فاطمه اکبرزاده

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt