معرفی فیلم دیدنی طعم چیزها

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر, فیلم خارجی

طعم چیزها (The Taste of Things) فیلمی عاشقانه، مجلل و به معنای واقعی خوش‌طعم ساخته‌ی کارگردان فرانسوی-ویتنامی تران آن هونگ است که در سال ۱۸۸۵ میلادی در فرانسه روایت شده و در مورد زنی به نام یوجنی است که به مدت ۲۰ سال برای صاحب یک رستوران معروف به نام دودین به عنوان سرآشپز کار کرده است.

از آنجایی که یوجنی و دودین سال‌ها را در آشپزخانه با هم گذراندند، احساساتی بین آن‌ها به وجود آمده و عشق مشترک آن‌ها به آشپزی، باعث ایجاد غذاهایی می‌شود که حتی سرشناس‌ترین سرآشپزهای جهان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در ادامه با معرفی فیلم «طعم چیزها» با ماه خاتون همراه باشید.

معرفی فیلم طعم چیزها خلاصه داستان:

فیلم طعم ‌چیزها، The Taste of Things در سال ۱۸۸۵ میلادی در فرانسه روایت شده و در مورد زنی به نام یوجنی است که به مدت ۲۰ سال برای صاحب یک رستوران معروف به نام دودین به عنوان سرآشپز کار کرده است. از آنجایی که یوجنی و دودین سال‌ها را در آشپزخانه با هم گذراندند، احساساتی بین آن‌ها به وجود آمده و عشق مشترک آن‌ها به آشپزی، باعث ایجاد غذاهایی می‌شود که حتی سرشناس‌ترین سرآشپزهای جهان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. با این حال، هنگامی که دودین با بی‌میلی یوجنی برای ازدواج مواجه می‌شود، برای اولین بار شروع به پختن غذا برای محبوب خود می‌کند و… .

درباره‌ فیلم طعم چیزها:

بافت و صدا و رنگ مهم‌ترین مولفه‌ها برای کارگردان فیلم مورد نظر است. او بافت خامه‌ای و نرم کیک را همراه با صدای گربه‌ای که هرگز دیده نمی‌شود و همچنین نرمی و رنگ زرد ملایم گلابی را طوری به تصویر می‌کشد به مخاطب حس آشنایی پنداری و قابل لمس بودن اجسام را تزریق می‌کند. The Taste of Things یک عاشقانه آرام و در عین حال پیچیده است که پافشاری بر نمادگرایی و عمق دادن‌های زورکی نمی‌کند. همه چیز با ظرافت تمام رقم می‌خورد.

ظرافت صمیمانه‌ای که آداب را به خوبی آموخته اما راحتی در آن موج می‌زند. درست مثل این که یک کیک فاخر و کم‌نظیر را با دست بخورید. در انتها باید گفت که این فیلم اوج و فرود قوی را تجربه نمی‌کند اما فیلمی خوش‌ساخت با بازی‌های عالی می‌باشد. درست مثل این که به ظرف غذای رنگارنگ و زیبایی می‌نگرید.

The Taste of Thingsافتخارات فیلم طعم‌ چیزها:

فیلم طعم چیزها پس از حضور در جشنواره‌‌های بین‌المللی متعدد موفق شد برنده ۵ جایزه از جمله جایزه بهترین فیلمبرداری، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم شده و نامزد دریافت ۱۹ جایزه دیگر نیز شود که از میان آن‌ها می‌توان به نامزدی جایزه بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر زن، بهترین فیلم خارجی زبان و بهترین فیلمبرداری اشاره کرد؛ فیلم اشتیاق دودن بوفان براساس رمانی به نام حماسه پرشور دودن بوفان La Vie et la passion de Dodin-Bouffant, gourmet نوشته مارسل روف، ساخته شده‌ است؛ این فیلم به عنوان فیلم منتخب کشور فرانسه برای شرکت در نود و ششمین دوره جوایز اسکار برای بهترین فیلم بلند بین‌المللی، انتخاب شد و در فهرست ۱۵ فیلم قرار گرفت.

بازیگران فیلم طعم چیزها:

  •  ژولیت بینوش
  •  بنوا ماگیمل
  •  امانوئل سالینجر
  •  پاتریک داسومچاو
  •  گالاتیا بلوگی

سایر عوامل فیلم طعم چیزها:

کارگردان:

ان هونگ ترن

نویسنده:

ان هونگ ترن

تهیه‌کننده:

اولیویه دلبوسک

مدیر فیلمبرداری:

جاناتان ریکوبورگ

تدوین گر:

ماریو باتیستل

طعم‌ چیزها در انتها باید گفت…

همه چیز در آشپزخانه‌ای که غرق نور نارنجی است آغاز می‌شود و همه چیز به همان جا خاتمه می‌یابد. دوربین به شکل شناوری تمام جزئیات را برایمان تصویر می‌کند حتی فرایند‌های آشپزی را قدم به قدم در معرض دید می‌گذارد تا نزدیک‌ترین حس را به آن مکان در مخاطب ایجاد کند. علاوه بر این سازنده به کاراکتر‌هایش اعتماد تام دارد. بنابر این درگیر زیاده‌گویی نمی‌شود و سعی دارد شناخت و باورپذیری کاراکتر را از طریق اکت و نگاه و میمیک او ایجاد کند.

ظرافت صمیمانه‌ای که آداب را به خوبی آموخته اما راحتی در آن موج می‌زند. درست مثل این که یک کیک فاخر و کم‌نظیر را با دست بخورید. در انتها باید گفت که این فیلم اوج و فرود قوی را تجربه نمی‌کند اما فیلمی خوش‌ساخت با بازی‌های عالی می‌باشد. درست مثل این که به ظرف غذای رنگارنگ و زیبایی می‌نگرید.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید. 

روی لینک زیر کلیک کنید. 

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt