معرفی فیلم جنایی خانه گوچی

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر, فیلم خارجی

خانه گوچی فیلمی در ژانر درام جنایی زندگی‌نامه‌ای و رومانتیک به کارگردانی ریدلی اسکات، محصول ایالات متحده است؛ که در ۹ نوامبر سال ۲۰۲۱ به نمایش درآمد. فیلم‌نامه این اثر نوشته روبرتو بنتیونیا و بکی جانستون و بر پایهٔ کتاب خانهٔ گوچی(۲۰۰۱): داستانی شورانگیز از قتل، جنون، فریبندگی، و طمع به قلم سارا گِی فوردن است.

هر شخصی که دهه ۹۰ میلادی را درک کرده باشد، تقریباً غیرممکن است که از رسوایی تکان دهنده پیرامون خانواده ثروتمند و معروف «گوچی» پس از ترور مائوریتزیو گوچی، به دستور همسر سابقش پاتریزیا رجیانی، که بعداً توسط مطبوعات ایتالیایی «بیوه سیاه» لقب گرفت، بی‌خبر باشد.

با این حال، با تمام بدعت‌هایی که در این داستان واقعی رخ داده است، «خانه گوچی» ساخته ریدلی اسکات می‌خواهد به ما پشت پرده این ماجرای جنایی و تراژدی‌گونه‌ را به نمایش بگذارد. این فیلم ظهور و سقوط امپراتوری خانواده گوچی را از دهه ۱۹۷۰ تا ۱۹۹۰ دنبال می‌کند. در ادامه با ماه خاتون باشید.

خانه گوچی داستان فیلم خانه گوچی:

پاتریتسیا رجانی، دختری از طبقهٔ متوسط جامعه در یک مهمانی شبانه به‌صورت تصادفی با مائوریتزیو گوچی یکی از پسران خانه گوچی که شهرت بسیار دارند، آشنا می‌شود. پاتریتسیا پس از درک موقعیت اجتماعی مائوریتزیو طی نقشه‌ای سعی در برقراری ارتباط عاشقانه بین خودش و او می‌کند و نقشه‌اش را با موفقیت انجام می‌دهد. هرچند با مخالفت پدر مائوریتزیو آن‌ها از ارث محروم می‌شوند، اما دیر یا زود پاتریتسیا با جاه‌طلبی‌های بسیارش و نقشه‌هایی که برای برکنارکردن باقی اعضای خاندان کشیده بود، خانوادهٔ گوچی را وارد بحرانی می‌کند که هرگز نتواند از آن نجات پیدا کند. در «خانه گوچی» شاهد روند سقوط یک خانواده خواهیم بود.

درباره فیلم خانه گوچی:

شاید بتوان فیلم خانه گوچی را «پدرخوانده‌ی دنیای مدرن» دانست. این ملودرام جنایی پیرنگ داستانی مهیجی دارد و شخصیت‌هایی را نشان می‌دهد که از بدبختی و فلاکت به دنیای پرزرق و برق گوچی‌ها پای می‌گذارند. در چنین دنیایی عشق و نفرت بیش از همیشه همچون دو روی یک سکه هستند و محبت و انتقام نیز خیلی زودتر از آنچه در تصور بگنجد جای خود را با یکدیگر عوض می‌کنند.

دنیایی که آدم‌های آن تا دل‌تان بخواهد غیرقابل پیش‌بینی هستند. و البته دنیایی که هیچ‌ تلخی‌ و شیرینی‌‌ در آن همیشگی نیست و لحن و ریتم داستان نیز همچون امواج دریای طوفانی لحظه‌ به لحظه عوض می‌شود. هر فیلمسازی در چنین خط داستانی ناچارا به کلیشه‌ها و اغراق‌ها روی می‌آورد. اما مهم‌ این است که بتواند در درون همین کلیشه‌ها رنگی از اصالت بر اثرش بپاشد. این دقیقا همان کاری است که ریدلی اسکات در جدیدترین فیلم خود، خانه گوچی، توانسته تا حدی از عهده انجام آن بربیاید.

معرفی فیلم خانه گوچیبرای تماشای فیلم خانه گوچی چندان نیازی به دانستن سرگذشت خانواده گوچی و روابط پیچیده ‌آن‌ها در دنیای مد و همینطور زندگی پر فراز و نشیب‌شان ندارید. بلکه به راحتی می‌توانید با دنبال کردن خط داستانی ساده‌ی فیلم آنچه لازم است را بفهمید. اما اگر با حواشی این خانواده جنجالی آشنایی داشته باشید، بی‌شک لذت بیشتری از تماشای فیلم خانه گوچی (House of Gucci) خواهید برد.

نظر منتقدان درباره فیلم خانه گوچی:

فیلم خانه گوچی نقدهای آمیخته‌ای را از منتقدان دریافت کرد، هرچند تماشاگران از آن استقبال خوبی کردند. وب‌سایت «راتن تومیتوز» از روی ۳۳۳ نقد و بررسی به آن امتیاز ۶۳ از ۱۰۰ داد. دیگر وب‌سایت گرداوری دیدگاه «متاکریتیک» ‌نیز به فیلم خانه گوچی از روی ۵۷ نقد و بررسی امتیاز ۵۹ از ۱۰۰ داد که در این وب‌سایت به معنای «نقدهای آمیخته یا متوسط» است.

جوایز فیلم خانه گوچی:

  • این فیلم در مجموع ۸۹ بار کاندیدای دریافت جایزه از جشنواره‌های معتبر جهانی فیلم شد؛ و ۱۴ بار موفق به کسب آن گردید.
  • لیدی گاگا نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن فیلم درام (گلدن گلوب ۲۰۲۲)
  • نامزد بهترین گریم فیلم (اسکار ۲۰۲۲)
  • نامزد بهترین فیلم انگلیسی زبان (بفتا ۲۰۲۲)
  • لیدی گاگا نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن فیلم درام (بفتا ۲۰۲۲)
  • نامزد بهترین گریم فیلم (بفتا ۲۰۲۲)
  • لیدی گاگا و جرد لتو به ترتیب نامزدهای جوایز فیلم به انتخاب منتقدان، جوایز انجمن بازیگران فیلم و جایزه برای بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده‌اند.

خانه گوچی تعدادی از بازیگران فیلم:

  • لیدی گاگا
  • آدام درایور
  • جرد لتو
  • جرمی آیرونز
  • سلما هایک
  • آل پاچینو

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

Maahkhatoon97

جدیدترین ها

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt