معرفی سریال هم‌گناه

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر, فیلم ایرانی

سریال هم‌گناه که هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا در اسفند‌ماه ۱۳۹۸ منتشر شد،‌ رکورد‌دار پر‌بازدید‌ترین سریال شبکۀ نمایش خانگی در این ایام شد. هم‌گناه داستان خانواده‌ای ثروت‌مند را روایت می‌کند که هر‌یک از اعضای آن با چالشی روبه‌روست.

این سریال مسائلی به‌ظاهر جنجالی مانند رابطۀ پسری جوان با زنی میان‌سال، اعتیاد، نحوۀ مواجهه‌ با افراد ترنس در جامعه، بارداری از طریق رحم اجاره‌ای و … را در خود گنجانده است!

تماشای این سریال در کنار نو‌جوانان نیازمند فراهم‌کردن شرایطی ویژه برای گفت‌وگو پیرامون نا‌هنجاری‌ها و چالش‌های مطرح‌شده در سریال است و تماشای آن بدون همراهی فعال بزرگ‌سالان توصیه نمی‌شود. در ادامه با ماه خاتون همراه باشید تا به معرفی این سریال بپردازیم.

سریال هم‌گناهجزئیات اثر

کارگردان/ مؤلف: مصطفی کیایی

نویسنده/ مترجم: محسن کیایی، علی کوچکی

نام تهیه‌کننده: مصطفی کیایی

نام بازیگران: پرویز پرستویی، محسن کیایی، مسعود رایگان، هنگامه قاضیانی، حبیب رضایی، مهدی پاکدل، هدیه تهرانی، پدرام شریفی، رؤیا تیموریان، افسانه چهره‌آزاد، شاهرخ فروتنیان، افسانه ناصری، احسان کرمی، روشنک گرامی، سوگل خلیق.

داستان اثر

«هم‌گناه» داستان زندگی خانواده‌ای ثروت‌مند و قدیمی به‌نام خاندان «صبوری» است که صاحب شرکت پخش گل‌و‌گیاه هستند. این سریال داستان چالش‌ها و مسائل هر‌یک از اعضای خانوادۀ صبوری را روایت می‌کند. از داستان‌‌های پر‌رنگ سریال ماجرای «فریبرز»، سرهنگ پلیس، است که ۲۸ سال پیش همسر و پسرش او را ترک کرده‌اند. او بعد از سال‌ها پسرش، «پیمان» را، پیدا می‌کند و او را به خانوادۀ صبوری معرفی می‌کند. پیمان در یک باند جعل اسکناس فعالیت می‌کند. داستان دیگر مربوط می‌شود به «فرهاد» که در جوانی هنگام رانندگی مردی را با تصادف به قتل می‌رساند و فرار می‌کند، او بعد از سال‌ها برمی‌گردد تا به اعضای خانوادۀ آن مرد کمک کند.

«آرمان»، فرزند فریده صبوری، درگیر رابطۀ عاشقانه با زنی مطلقه و میان‌سال می‌شود که این موضوع مخالفت اعضای خانواده را در پی دارد.

«فرید» برادر بزرگ خانوادۀ صبوری، سعی می‌کند برای دیگران تصمیم بگیرد و آن‌ها را مدیریت کند؛ اما این موضوع خوشایند اعضای خانواده نیست، به‌ویژه فرزند فرید که ترنس است، برای عمل تغییر جنسیت با فرید به مشکلات زیادی می‌خورد و اقدام به خودکشی می‌کند. (خود‌کشی نا‌موفق)

معرفی سریال هم‌گناهارزشمند بودن اولین تجربه

سریال‌سازی مصطفی کیایی، نشان از پختگی این کارگردان و رسیدن به دوران جدیدی از کارنامه حرفه‌ای‌اش دارد. کیایی را بیشتر با آثار اجتماعی‌اش می‌شناسیم و جوایزی که با همین آثار از دوره‌های متفاوت جشنواره فیلم فجر کسب کرده است؛ او به‌تازگی فیلم پرفروش «مطرب» را اکران و رکورد فروش کمدی سینما را جابه‌جا کرده است. مصطفی کیایی، برای اولین بار، یک سریال ۲۴ قسمتی را کارگردانی کرده و شبکه نمایش خانگی را برای انتشار آن انتخاب کرده است تا نشان دهد آشنایی با مخاطبی که در همه دوران کاری‌اش پیدا کرده حالا در مسیر آرام و متفاوت سریال «همگناه» ادامه پیدا خواهد کرد.

محسن کیایی هم علاوه بر ایفای نقش آرمان صبوری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین کاراکترهای سریال «همگناه» ، به‌طور مشترک با علی کوچکی فیلمنانه را نوشته است؛ تسلط کافی او بر فیلمنامه در کنار کارگردانی برادرش، یک وزنه سنگین و موثر در این پروژه محسوب می‌شود. این نقاط قوت، در کنار بازیگران مطرح «هم گناه» همه‌چیز را آماده کرده‌اند تا شاهد اثر ماندگار دیگری در شبکه نمایش خانگی باشیم.

هم‌گناهنکات جالب سریال هم گناه

در ادامه با هم نگاهی به نکات جالب این سریال مهیج خواهیم انداخت:

  • نقش جوانی‌های فریبرز صبوری را پسر پرویز پرستویی، بهروز پرستویی بازی می‌کند که در این سریال اولین تجربه بازیگری خود را کسب کرده است. خیلی‌ها منتظرند ببینند که آیا بهروز پرستویی همانند پدرش، بازیگری توانمند هست یا خیر.
  • صفحه رسمی سریال هم گناه در اینستاگرام، در تاریخ ۶ بهمن از لوگو رسمی این سریال رونمایی کرد.
  • این اولین حضور مصطفی کیایی در نقش کارگردان یک سریال است. محسن کیایی علاوه بر بازیگری در این سریال، به همراه علی کوچکی عهده‌دار نویسندگی این سریال بوده است.
  • مصطفی کیایی پیش از این با ساخت فیلم‌های مطرب، چهارراه استانبول، بارکد و عصر یخبندان حضور بسیار موفقی در حوزه سینما داشته است.
  • پرویز پرستویی پس از گذشت ۱۰ سال، همراه سریال هم گناه به دنیای سریال‌ها برمی‌گردد، اما این بار از طریق شبکه خانگی. آخرین ایفای نقش او به سریال آشپزباشی بر می‌گردد که در سال ۱۳۸۸ از شبکه یک سیما پخش می‌شد.
  • تیتراژ پایانی این سریال توسط علیرضا قربانی، خواننده پر آوازه و محبوب سنتی کشورمان خوانده شده است. شعر این قطعه توسط حسین غیاثی سروده شده و آهنگسازی آن کاری است از علیرضا افکاری.
  • اولین قسمت این سریال در ۵ اسفند ۹۸ از طریق شبکه خانگی منتشر شد. انتظارات حاکی از آن است که این سریال در ۱۵ قسمت برای فصل اول ساخته می‌شود. همچنین انتظار می‌رود که تعداد فصل‌های این سریال بیش از یک فصل باشد.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید. 

روی لینک زیر کلیک کنید. 

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt