معرفی سریال نوبت لیلی

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر, فیلم ایرانی

روح‌الله حجازی، به‌همراه مهدی شیرزاد، در اولین تجربه‌ی سریال‌سازی‌اش با نوبت لیلی به شبکه‌ی نمایش خانگی پا گذاشته است. داستانی با مایه‌هایی فراواقعی درباره‌ی یک سرنوشت خانوادگی. با ماه خاتون همراه باشید.

رده ی سنی سریال نوبت لیلی

تماشای این فیلم برای افراد زیر ۱۵ سال مناسب نیست!

تعداد قسمت های سریال نوبت لیلی

ساخت این سریال حدود یک سال به طول انجامید و در نهایت نوبت لیلی برای پخش در ۲۲ قسمت آماده شد.

نوبت لیلیدرباره سریال:

سریال نوبت لیلی، یک سریال متفاوت از پلتفرم نماوا است که می‌توانیم بگوییم در سبک‌وسیاق آن تا به حال چیزی در ایران ساخته نشده. همین نو بودن سبک، باعث می‌شود تا درک سریال پیچیده شود و نسبت به آن کمی گارد گرفته شود و خیلی‌ها آن را نپسندند. با‌این‌حال، در زمان پخش خود طرفدارانی نیز داشت و مورد توجه قرار گرفت.

نویسندگان با استفاده از عناصرِ اسطوره، طلسم و نفرین و نیز متافیزیک سعی کرده‌اند به روایتی تازه و جذاب دست پیدا کنند.

خوب است بدانید:

صحنه‌پردازی‌های سریال نوبت لیلی می‌تواند کلاس درسی برای کارگردانان سایر سریال‌های شبکه نمایش خانگی باشد. بیشتر صحنه‌های سریال روح‌الله حجازی سرشار از جزییات مهم هستند و کادربندی درست فیلم‌بردار نه‌تنها ارزش صحنه‌پردازی‌های سریال را بیشتر می‌کند بلکه تاثیرگذاری بی‌مثال فیلم‌برداری خیره‌کننده را هم نشان می‌دهد. به عبارت دیگر، همه آن‌چه حول محور کارگردانی، فیلم‌برداری، فیلم‌نامه‌نویسی، طراحی لباس و طراحی صحنه سریال نوبت لیلی قرار دارد در سطحی خیره‌کننده و بی‌مثال به نظر می‌رسد.

خلاصه داستان:

لیلی کتابی را می یابد که داستانش دو قرن قبل در بالکان می گذرد و وقایع آن شباهت های بسیاری به سرگذشت خانواده‌ اش دارد. او باور دارد که رمزگشایی از این داستان، می تواند پرده از آن چه در گذشته بر مادر و خانواده‌اش گذشت بردارد و..‌. لیلی که اتفاقات شوم زمان کودکی‌اش را ناشی از نفرینی کهن می‌ داند، از طریق کتابی مرموز در می‌یابد که او و خانواده‌اش تاکنون در زمان و مکان‌ های موازی بسیاری زیسته‌ اند و…

معرفی سریال نوبت لیلینقد و بررسی سریال:

سریال “نوبت لیلی” به کارگردانی روح‌الله حجازی، با یک داستان فانتزی و رازآلود که در آن مفاهیمی مانند جهان‌های موازی و طلسم‌های خانوادگی مورد استفاده قرار گرفته، مخاطبان را به دنیایی جدید می‌برد. در این سریال، لیلی که نقش اصلی را پردیس احمدیه بر عهده دارد، درگیر کشف حقیقتی است که مربوط به نفرین قدیمی خانوادگی‌اش می‌شود. به‌رغم جذابیت‌های بصری و فضاسازی‌های قوی که در تعریف فضاهای کویری و جنگلی به چشم می‌خورد، اما سریال با کندی روایت و دیالوگ‌هایی که گاه ابهام‌برانگیز و نامفهوم هستند، روبه‌رو است.

از نظر بازی‌های بازیگران، علی‌رغم حضور نام‌های بزرگی مانند حمید فرخ‌نژاد و مریلا زارعی، برخی از عملکردها مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. به‌خصوص بازی پردیس احمدیه که گفته می‌شود نتوانسته است مخاطب را با خود همراه کند. این در حالی است که لادن مستوفی بازی قابل توجهی ارائه داده و از نکات برجسته سریال به شمار می‌رود. نقد و بررسی‌های متفاوتی در مورد “نوبت لیلی” ارائه شده که برخی از آن‌ها بر جذابیت‌های بصری و فضاسازی‌ها تاکید دارند، در حالی که برخی دیگر بر نقاط ضعف داستانی و بازی‌ها انگشت می‌گذارند.

نکات مثبت سریال؟

سوژه سریال کاملاً تازه است و تا به حال در شبکه نمایش خانگی به آن پرداخته نشده است.

فیلمبرداری «نوبت لیلی» ستایش برانگیز است.

استفاده از موسیقی برای انتقال حس در سریال «نوبت لیلی» به خوبی انجام شده است.

نقد سریال نوبت لیلیبازیگران سریال:

حمید فرخ نژاد، مریلا زارعی، پردیس احمدیه، محمد امین شعرباف، مهران غفوریان، گوهر خیراندیش، نادر فلاح، مسعود کرامتی، خسرو احمدی، فرزین محدث، علیرضا جعفری، راضیه منصوری، افسانه کمالی، مهدخت مولایی و بازیگر خردسال نیوشا علیپور از جمله بازیگران سریال هستند.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید. 

روی لینک زیر کلیک کنید. 

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt