معرفی سریال مستر ربات

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر, فیلم خارجی

در این مقاله به‌ بررسی نکات و حقایق جالب سریال مستر ربات، یکی از بهترین سریال‌های مربوط‌ به حوزه هک خواهیم پرداخت. با ماه خاتون همراه باشید.

اگر به تکنولوژی و به‌خصوص موضوعات مربوط‌به هک علاقه داشته باشید، بدون شک سریال «آقای ربات» یا همان مستر ربات را دیده‌اید. یک سریال آمریکایی که با انتقاد از سیاست‌های سرمایه‌داری سعی دارد نشان دهد که تکنولوژی چقدر می‌تواند در زندگی امروز آدم‌ها تاثیر بزرگی داشته باشد و هم‌زمان می‌تواند یک کشور بزرگ را دگرگون کند.

سم اسماعیل خالق این سریال که خودش علاقه زیادی به این مسائل دارد، سال‌ها روی روند داستان و طراحی شخصیت‌های آن وقت گذاشت تا به‌خوبی بتواند این سریال را در واقعی‌ترین شکل خود در اختیار علاقه‌مندان سریال‌های تلویزیونی قرار دهد.

سریال مستر رباتسریال مستر ربات با تمام پیچیدگی‌هایش یک درام بسیار جذاب درون خود دارد که به‌راحتی ارزش تکرار تماشای آن را بالا می‌برد.

ایفای نقش بسیار زیبا و هنرمندانه رامی ملک دیگر نقطه مثبت این مجموعه تلویزیونی به‌شمار می‌رود، ایفای نقشی که جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد برای حضور در یک سریال درام در جشنواره جوایز امی در سال ۲۰۱۶ را به او اختصاص داد. ملک همچنین در همان سال جایزه بهترین بازیگر مرد سال را از طرف منتقدین کسب کرد.

داستان:

الیوت آلدرسون جوانی تنهاست که در شهر نیویورک زندگی می‌کند. الیوت در شرکت بزرگ آل سیف به عنوان مهندس امنیت مشغول به کار است اما او یک زندگی پنهانی نیز دارد. اِلیوت یک هکر بسیار حرفه‌ای است و با هک کردن آدم‌های اطرافش در مورد آن‌ها اطلاعات کسب می‌کند. الیوت مشکلات شخصی بسیار زیادی دارد. او کم‌حرف و گوشه‌گیر است و از اختلال تجزیه هویت، اختلال اضطراب اجتماعی و همچنین اختلال افسردگی اساسی رنج می‌برد.

همچنین فرایند فکری و عملی او بسیار تحت تأثیر عواملی همچون هذیان و پارانویا است. اوضاع برای الیوت همین‌گونه سپری می‌شود تا اینکه آنارشیست مرموزی به اسم آقای ربات سراغ او می‌آید و الیوت را به گروه خود که اف‌سوسایتی نام دارد دعوت می‌کند.

اف‌سوسایتی گروهی متشکل از چند هکر بسیار حرفه‌ای است که قصد دارند به مبارزه با نظام سرمایه‌داری بپردازند و برای همین هم می‌خواهند کمپانی ای کورپ را هک و بدهی‌های مردم را پاک کنند. الیوت ابتدا چندان تمایلی برای ورود به این گروه ندارد اما بالاخره قبول می‌کند و این سرآغاز وارد شدن به هزارتویی خطرناک است که او برایش پایانی متصور نیست.

بررسی سریال مستر رباتبررسی سریال:

سریال Mr Robot نقدهای مثبتی از سوی منتقدین دریافت کرده است و بینندگان نیز این سریال را تحسین می‌کنند. این سریال توانست نمره ۸.۶ از ۱۰ از دیدگاه بینندگان وبسایت IMDb و ۸۰ از ۱۰۰ از دیدگاه منتقدین در وبسایت متاکریتیک را کسب کند.

در گلدن‌گلوب سال ۲۰۱۶، سریال مستر ربات در بخش بهترین سریال تلویزیونی و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برنده جایزه و نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد سریال‌های تلویزیونی شد. در همان سال جایزه پیبادی را نیز برد و در مراسم جوایز امی ساعات پربیننده ۴ نامزدی و ۲ برد را به نام خود ثبت کرد. همچنین در مراسم جوایز منتخب منتقدین تلویزیونی نیز ۴ نامزدی داشت که ۳ مورد آنها به برد انجامید. در سال‌های ۲۰۱۷، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ در مجموع نامزد ۵ گلدن‌گلوب برای بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. دَر هفتاد و دومین مراسم جایزه امی ساعات پربیننده در سال ۲۰۲۰ نیز برنده شد. در این قسمت نگاهی به نظرات منتقدین به سریال Mr Robot داریم.

حقایق سریال مستر ربات:

سریال‌هایی موفقی مانند مستر ربات معمولا با نکات مخفی، حواشی و اتفاقاتی همراه هستند که دانستن آن‌ها برای مخاطبان جالب است. این شما و این ۵ نکته در مورد این سریال که نمی‌دانستید.

۱. هک‌ها واقعی هستند.

واقعی به نظر رسیدن اتفاقات هکری این سریال یک دلیل بسیار خوب دارد و آن هم واقعی بودن آن‌هاست. سم اسماعیل برای واقعیت سنجی و ساخت صحنه‌های فنی این سریال از یک هکر FBI به اسم میشل بازل و یک مامور امنیت شبکه FBI به اسم آندره مک گرگور کمک گرفته است.

در حقیقت صحنه‌های هک سریال توسط افراد حرفه‌ای انجام شده است و بازیگران به کمک ترفندهای فیلم برداری و ادیت به این صحنه‌ها اضافه شدند. کار سختی که واقعا خوب نتیجه داده است.

معرفی سریال مستر ربات ۲. ساخت سریال ۱۵ سال طول کشیده است.

ایده ساخت مستر ربات از علاقه شخصی سم اسماعیل به مباحث کامپیوتری و هک شکل گرفت. او شروع به نوشتن کرد و بعد از مدتی فهمید که داستان اصلی گسترده‌تر از چیزیست که فکر می‌کرده است. او تصمیم گرفت تا ۲۰ صفحه اول فیلمنامه را به فیلمسازان تلویزیونی ارسال کند. از بین این شرکت‌ها کانال USA network قبول کرد که از یک فصل ۱۰ قسمتی از سریال حمایت کند. فصل اول موفقیت آمیز بود و مستر ربات برای ۴ فصل ادامه پیدا کرد. این پروسه به نظر ساده، برای سم اسماعیل ۱۵ سال طول کشید.

۳. رامی مالک به مورفین فیک هم کلک زد.

صحنه‌های زیادی بود که بازیگر نقش الیوت باید مورفین مصرف می‌کرد. بیشتر ما می‌دانیم که در فیلم برداری‌ها از پودر ویتامین B به عنوان بدل مورفین استفاده می‌کنند. با وجود این که پودر ویتامین برای رامی بی‌خطر بود، اما برای اذیت نشدن او یک وکیوم کوچک در آستین او تعبیه کردند تا این مشکل حل شود.

۴. محل فیلمبرداری به یک کسب و کار محلی کمک زیادی کرد.

فیلمبرداری در داخل مغازه یعنی تعطیلی تقریبی کارها. البته که هزینه این کار به صاحب مغازه پرداخت می‌شود اما کمکی که مستر ربات به این غذاخوری محلی کرد فراتر از این بود. با معروف شدن سریال مستر ربات، بازدیدکننده‌های زیادی به این مغازه سر می‌زدند و باعث سرازیر شدن سود به آن می‌شدند.

۵. بازیگر نقش آیرون من طرفدار پر و پا قرص این سریال است.

رابرت داونی جونیور که بیشتر با نقش آیرون من شناخته می‌شود، به رامی مالک ایمیل زده بود تا از مستر ربات تعریف کند. البته که این اتفاق برای مالک هم غیر منتظره بود و در ابتدا فکر کرده بود که کسی قصد شوخی با او را دارد. بعد از پرسیدن از یک دوست مشترک، رامی رابرت را به صحنه فیلمبرداری دعوت کرد تا از نزدیک شاهد فیلمبرداری یکی از قسمت‌های سریال محبوبش باشد.

مستر رباتتعدادی از بازیگران:

رامی ملک، کارلی چایکین، کریستین اسلیتر، پورتیا دوبلدی، مارتین والستروم، مایکل کریستوفر، گریس گامر و بی‌دی ونگ

در پایان:

سریال Mr. Robot اثری است که از ابتدا تا انتها، انسجامی مثال‌زدنی را حفظ کرده و ماجراجویی خود را قسمت به قسمت ارتقاء می‎بخشد. مخاطب با شخصیت اصلی آن ارتباط برقرار می‌کند و دلیل این امر نیز آن است که همه ما در بخشی از زندگیمان احساس تنهایی و گیرافتادن درون حباب انزوا را تجربه کرده‌ایم. آن هم هنگامی که دنیای اطراف با سرعتی روزافزون در کنار ما جریان دارد و انسان‌ها در رقابتی سخت برای عقب نماندن از یکدیگر و زمان هستند.

در پایان پرپیچ‌وخم این سریال، الیوت به همان آینده‌ای رسید که پیش‌تر به آن اشاره کرده بود. آینده‌ای که در آن، به این اندازه تنهایی وجود ندارد و رستگاری، کلمه‌ایست که می‌تواند آن را توصیف کند.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید. 

روی لینک زیر کلیک کنید. 

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt