گرایشات آرایشی زنان در چند کشور دنیا

 در پوست و زیبایی, سلامتی

لب های قرمز، مژه های پر و بلند و کانسیلرِ با کیفیت از جمله بارزترین گرایشات محبوب آرایشی برای زنان در سراسر دنیا محسوب می شوند که مرز و محدوده ندارند.

اما با این وجود، سلیقه آرایشی زنان در کشورهای مختلف جهان با هم برابر نیست. این موضوعی است که برخی کارشناسان تولید وسایل آرایشی و بهداشتی در مورد آن تحقیق کرده و متوجه شده اند که مدل آرایش زنان و زیبایی شناسی آن ها در این رابطه با هم تفاوت هایی دارد.

در همین رابطه، در این مقاله از ماه خاتون می توانید با گرایشات آرایشی زنان در چند کشور دنیا آشنا شوید.

گرایشات آرایشی زنانآرایش زنان آمریکا:

رنگ در سیستم آرایشی آمریکایی ها نقش مهمی ایفا می کند. آن ها به استفاده از خط چشم های آبی، بنفش یا قهوه ای تمایل زیادی دارند. همچنین باید اشاره کرد که در این کشور پهناور، محبوب ترین رژلب ها، انواع مات در رنگ های قرمز، نارنجی، بنفش و شرابی هستند.

آمریکایی های مژه های پر و بلند را بیشتر دوست دارند و حتی ممکن است برای تکمیل روند آرایش خود از مژه های مصنوعی استفاده کنند. ریمل های مشکی، حجم دهنده و بلندکننده از جمله وسایل آرایشی محبوب زنان آمریکایی به شمار می روند.

آرایش زنان استرالیایی:

در کشور استرالیا بیشترین تقاضا مربوط به کرم های روشن کننده، رژلب های مات و سایه های براق است. البته نمی توان گفت بانوان در تمام مناطق استرالیا از این لوازم آرایشی بیشتر استفاده می کنند. مثلا شمال استرالیا آب وهوای گرمسیری و تابستان های گرم و شرجی و زمستان های گرم دارد؛ ولی در جنوب این قاره شاهد آب وهوای سردتری هستیم به طوری که در تابستان باران هم می بارد. به همین دلیل بانوان استرالیا تمایل دارند از لوازم آرایشی ضدآب با ماندگاری بالا استفاده کنند.

آرایش زنان ژاپن:

لب هاي قرمز و براق گرایش اصلی زنان ژاپنی محسوب می شود. ابروهای پهن، پوست هاي صاف و یکدست، لب هاي گوشتی و براق، بزرگ نشان دادن چشم ها و گونه هاي برجسته و براق از علاقه مندی هاي اصلی زنان ژاپنی برای آرایش به حساب می آیند. همین طور طبق گفته کارشناسان آرایش در این کشور آسیایی، زنان اخیرا به رژلب هاي قرمز و رژگونه هاي براق تمایل بسیاری نشان میدهند. ژاپنی ها آرایش های براق را دوست دارند به همین علت از هایلایتر و رژلب براق بیشتر استفاده می‌کنند. آرایش چشم آنها خیلی ساده است و  پوست های برنزه دوست ندارند.

آرایش زنانآرایش زنان برزیلی:

خانم های برزیلی چهره های بدون آرایش دارند. فقط در برزیل از رژ لب استفاده می کنند. آن ها صورت شان را آرایش نمی‌ کنند ولی همیشه به لب های شان رژ لب می زنند. رژلب‌ هایی با رنگ های بولدی مثل قرمز و جگری! فقط لوازم آرایشی که خانم های برزیلی را به سوی خود می کشاند، رژ لب است. برزیلی ‌ها از گیاه آواکادو به عنوان یک ماده مغذی استفاده می ‌کنند و بیشتر ماسک های صورت، شامپو و کرم های مرطوب کننده خود را از این گیاه تهیه می‌ کنند.

آرایش زنان کانادایی:

آرایش ابرو یکی از مهم ترین نکاتی است که زنان کانادایی به آن توجه می کنند. بانوان کانادایی زمان زیادی برای آرایش ابروهای خود چه ابروهای طبیعی و پهن و چه ابروهای رنگ شده و دکلره صرف می کنند. لوازم آرایشی مخصوص ابرو در این کشور فروش بالاتری دارد. پس از آن رژ لب های قرمز تیره یا قهوه ای و بژ (مات) محبوبیت بالایی بین زنان کانادایی دارند.

آرایش زنان عربی:

معیار زیبایی بین بانوان امارات متحده عربی ابروهای پرپشت و پهن و مژه های بلند است. زنان عرب دوست دارند چهره بدون آرایش و ساده ای داشته باشند؛ ولی توجه خاصی به ابروهای پررنگ و مژه های بلند و زیبا نشان می دهند. به همین دلیل لوازم آرایشی چشم مانند مداد، سایه ابرو و ریمل از مهم ترین لوازمی هستند که در امارات متحده عرب تقاضا دارند.

آرایش زنان کشورهای مختلفآرایش زنان هندی:

تاکید آرایشی بیشتر زنان در هند روی ایجاد تغییرات محسوس در چهره است؛ آن ها به سایه های دودی و تیره، خط چشم های دنباله دار و لب های روشن علاقه بیشتری نشان می دهند. البته، وقتی سایه های دودی و براق پشت چشم های خود می زنند، از رژ لب های قرمز پررنگ هم برای جلوه بیشتر لب ها استفاده می کنند.

آرایش زنان انگلیسی:

زنان انگلیسی به آرایش های ملایم و کمرنگ علاقه دارند. بانوان این کشور زیبایی را در سادگی و حفظ حالت طبیعی چهره می دانند. آن ها هنگام آرایش بیشتر روی صاف و سفید کردن پوست و براق کردن لب ها تمرکز دارند. همچنین داشتن ابروهای پر و پررنگ برایشان معیاری از زیبایی محسوب می شود. به همین دلیل در انگلستان شاهد تقاضای بالای رژلب های مایع و پودرهای روشن هستیم.

آرایش زَنان فرانسوی:

داشتن پوست صاف و بدون لک از جمله گرایشات اصلی زنان در کشور فرانسه است. به همین خاطر به استفاده از کرم پودرهای باکیفیت با رنگ های طبیعی و پوشش نامحسوس علاقه زیادی دارند.

بعد از کرم پودر و پوشش دهنده های طبیعی پوست، رژلب مهم ترین وسیله آرایشی در این کشور است.

آرایش کردن زنانآرایش زَنان مکزیک:

زنان مکزیک به رژ لب هایی که به لب ها ظاهر برجسته تری می دهند، علاقه دارند. مثلا رژهایی با رنگ های براق یا قرمز در کنار مقدار زیادی ریمل بین زنان مکزیکی از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. علاوه بر لب و مژه، آن ها به زیبایی ابروها نیز اهمیت ویژه ای می دهند و از سایه یا مداد ابرو برای پر کردن ابروهای خود استفاده می کنند. ژل ابرو هم از دیگر لوازم آرایشی پرتقاضا در مکزیک است که به زیباتر نشان دادن ابروها کمک می کند.

آرایش زَنان روسیه:

مردم روسیه صورت ‌های شاداب و جوانی دارند. بیشتر زنان سنتی این کشور علاقه‌ ای به استفاده از وسایل آرایشی ندارند و اعتقاد دارند علت زیبایی پوست شان نوشیدن روزانه کفیر است.

کفیر نوعی نوشیدنی پُرکالری و سرشار از باکتری‌ های پروبیوتیک، کلسیم، پروتئین، ویتامین ‌ها به ویژه ویتامین B و ریزمغذی ‌ها است. بررسی‌ های زیادی نشان داده استفاده از کفیر باعث هضم بهتر مواد غذایی می ‌شود و همین مسئله بر طراوت و زیبایی پوست تاثیر می‌ گذارد.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید. 

روی لینک زیر کلیک کنید. 

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt