مشهورترین شکلات های جهان

 در از سیر تا پیاز, خانه داری

می پردازیم به ادامه مشهورترین شکلات های جهان

اگر قسمت اول را نخوانده اید، سری به مقاله قبل ما بزنید و با بعضی از بهترین برندهای شکلات جهان آشنا شوید.

با ماه خاتون همراه باشید.

 

مشهورترین شکلات های جهان:

توبلرون (Toblerone)

شکلات‌های مثلثی شکل توبلرون با طعم عالی و طراحی جالب‌توجه‌، نظر اغلب علاقه‌مندان به شکلات را به خود جلب می‌کنند. نام این شکلات از ترکیب نام سازنده آن «Tobler» و کلمه ایتالیایی «Torrone» ساخته شده که این کلمه، نام یک شیرینی شبیه به نوقای ایرانی است که با سفیده تخم‌مرغ، عسل و بادام تهیه می‌شود.

علاوه بر ظاهر متفاوت که برگرفته از شکل کوه آلپ است؛ لوگوی خاص شکلات توبلرون نیز همواره از ویژگی‌های این برند محسوب می‌شود. در لوگوی این برند نیز تصویری از رشته‌کوه آلپ و قله «ماترهورن» به چشم می‌خورد و وجود یک خرس سفید در میان آن، به نماد کشور سوئیس اشاره دارد.

مشهورترین شکلات های جهان

 

 

نستله (Nestle)

شرکت سوئیسی نستله را به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت صنایع غذایی در جهان معرفی می‌کنند.

شرکتی که در طی سالیان متمادی در فهرست برترین برندهای دنیا قرار گرفت و حتی زیربرندهای مشهور آن جایگاه ویژه‌ای در میان مردم دارد.

انواع غذای کودک، مکمل‌های دارویی، آب معدنی، صبحانه‌های آماده، قهوه و چای، شیرینی و شکلات، لبنیات، بستنی، غذای منجمد، غذای حیوانات خانگی و انواع محصولات غذایی بسته‌بندی شده از جمله تولیدات نستله به شمار می‌آید.

در این میان اغلب افراد با نسپرسو، نسکافه، کیت‌کت، سرلاک، اسمارتیز و نسکوئیک آشنایی کامل دارند.

مشهورترین شکلات های جهان

 

 

پاچی (Patchi)

پچی یا پاچی، یک برند لبنانی تولیدکننده شکلات است که در سال ۱۹۷۴ میلادی و توسط کارآفرینی به نام «نزار شقير» در بیروت ایجاد شد.

او که از ۱۱ سالگی عشق به شکلات را کشف کرده بود، با گسترش کسب و کار خود، اولین فروشگاه بین‌المللی پاچی را در «امان»، پایتخت کشور اردن افتتاح کرد.

اکنون، کارخانه‌های این شرکت در پنج کشور مختلف خاورمیانه (مصر، لبنان، عربستان سعودی، سوریه و امارات متحده عربی) دایر است و در بازارهای جهانی نیز به رقابت ادامه می‌دهد.

مشهورترین شکلات های جهان

 

 

گیلیان (Guylian)

گیلیان یا گویلیان یک شرکت شکلات بلژیکی است که شکلات‌های دست‌ساز صدفی‌اش را در تمام جهان می‌شناسند.

شکلات‌هایی در اشکال و اندازه‌های مختلف که با مغزها و دانه‌های متفاوت پر شده است و اغلب، در جعبه‌های کادویی لوکس و زیبا عرضه می‌شود.

از سوی دیگر، گیلیان را تا به امروز به‌عنوان بزرگ‌ترین سازنده تخم‌مرغ عید پاک در جهان معرفی می‌کنند. این برند در سال ۱۹۶۰ میلادی و پس از ازدواج گای (Guy) و لیلیان (Lilian) شکل گرفت و خالقان آن از ترکیب نام‌ کوچکشان، عنوان کسب و کار خود را انتخاب کردند.

مشهورترین شکلات های جهان

 

گیراردلی (Ghirardelli)

«دومینگو گیراردلی» یک تاجر ایتالیایی بود که در جوانی با تجارت شکلات آشنا شد.

وی در سال ۱۸۵۲ میلادی، مغازه شیرینی‌فروشی گیراردلی را در سانفرانسیسکو تاسیس کرد که در نهایت به شرکت شکلات‌سازی مدرن گیراردلی تبدیل شد.

این برند، سومین شرکت قدیمی تولید شکلات در ایالات متحده و تنها شرکت شکلات‌سازی این کشور است که تمام فرایند تولید آن در آمریکا انجام می‌گیرد.

مشهورترین شکلات های جهان

 

میلکا (Milka)

میلکا از محبوب‌ترین شکلات‌های معروف جهان است که فروش سالانه آن بالغ بر ۷۳۰ میلیون دلار می‌شود؛

رقم بالایی که رکورد ۲۳۰ میلیون دلاری شرکت نام‌آشنای لینت را نیز به‌سادگی پشت سر می‌گذارد.

این برند، امروزه یکی از زیرمجموعه‌های شرکت بزرگ ماندلز اینترنشنال (Mondelez International) به حساب می‌آید که دومین تولیدکننده شکلات در جهان شناخته می‌شود و بسیاری از برندهای مشهور را در مجموعه خود دارد.

مشهورترین شکلات های جهان

 

گردآوری عسل حسن زاده 

rojacake

اگر به بخش سیر تا پیاز علاقه مندید، از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید:

موزه شکلات لینت سوئيس

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt
اشتباهات رایج یخ زدایی گوشتکلوچه خرمایی