سالاد کلم بروکلی

 در آشپزی, خانه داری

سالاد‌ها یکی از محبوب‌ترین و متنوع‌ترین ترکیبات غذایی در سراسر جهان هستند که بیش‌تر به عنوان پیش غذا سرو می‌شوند.

اما خیلی از آن‌ها به دلیل ترکیباتی که دارند، می‌توانند به عنوان غذای اصلی نیز مورد استفاده قرار بگیرند. سالاد‌ها از ترکیب سبزیجات مختلف همراه با چاشنی‌هایی مثل سرکه، سس، نمک، فلفل، آب‌لیمو، آب‌غوره و… تشکیل می‌شوند که معمولاً به صورت سرد سرو می‌شوند و ممکن است علاوه‌بر سبزیجات مواد غذایی دیگری مانند تخم مرغ، حبوبات پخته، گوشت، پنیر و… نیز به آن‌ها اضافه شود که در این صورت ارزش غذایی‌شان بیش‌تر می‌شود و می‌توان آن‌ها را به عنوان غذای اصلی نیز میل کرد.

سالاد کلم بروکلی یکی از انواع سالاد‌های سرد و بسیار خوشمزه است که از ترکیب کلم بروکلی، هویج، خیار شور، ذرت، شوید و… تهیه می‌شود.

این سالاد به دلیل داشتن کلم بروکلی بسیار پر خاصیت و سرشار مواد معدنی است. اگر دوست دارید یک سالاد جدید و خوشمزه در را منزل برای اعضای خانواده تهیه کنید، پیشنهاد ما به شما سالاد بروکلی است. در ادامه این مطلب طرز تهیه سالاد بروکلی همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه این سالاد و آموزش سس مخصوص سالاد بروکلی تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه سالاد بروکلی

کلم بروکلی: ۱ عدد
هویج: ۳ عدد
خیارشور خرد شده: ۱ پیمانه
ذرت: نصف پیمانه
روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

مواد لازم برای تهیه سس سالاد

شوید خرد شده: نصف پیمانه
ماست هم زده: یک و نیم لیوان
سس مایونز: ۲ قاشق غذاخوری
سس خردل: ۱ قاشق چای‌خوری
نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم
سیر: ۲ حبه

طرز تهیه سالاد بروکلی

بتدا کلم بروکلی را خرد کنید و بعد از شستن داخل آب جوش بریزید و اجازه بدهید به مدت ۵ دقیقه بجوشد؛ سپس آن را آبکش کنید و کنار بگذارید تا خنک شود.

۲ ـ هویج را با قسمت درشت رنده، رنده بزنید و همراه با روغن زیتون داخل ماهی تابه تفت بدهید و بعد اجازه بدهید هویج خنک شود؛ سپس خیارشور خرد شده را همراه با کلم بروکلی به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

۳ ـ برای تهیه سس ابتدا سس مایونز را همراه با سس خردل به ماست اضافه کنید و خوب هم بزنید؛ سپس شوید خرد شده را همراه با نمک و فلفل سیاه و سیر رنده شده به سس اضافه کنید و همه مواد را هم بزنید. سس آماده را روی سالاد بریزید و سالاد را زیر و رو کنید تا همه مواد با سس مخلوط شوند؛ سپس سالاد را داخل ظرف سرو بکشید و روی آن ذرت بریزید

جدیدترین ها

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt
سالاد پاستای ایتالیایی