معرفی مینی سریال زیر پل

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر, فیلم خارجی

مینی سریال «زیر پل» که در سال ۲۰۲۴ توسط Hulu پخش شد، داستان واقعی و تراژیک مرگ رینا ویرک، دختر ۱۴ ساله کانادایی را روایت می‌کند. رینا در نوامبر ۱۹۹۷ به طور وحشیانه‌ای توسط گروهی از همسالان خود به قتل رسید. سریال بر اساس کتابی به همین نام نوشته ربکا گادفری ساخته شده است و به بررسی عمیق‌تر روان‌شناسی قلدرها و سیستم‌های اجتماعی که باعث این تراژدی‌ها می‌شوند، می‌پردازد.

این سریال یک بررسی جذاب از ظلم است؛ اینکه چرا برخی از مردم نسبت به دیگران همدلی می‌کنند و چگونه تعصبات خودمان می‌تواند ما را از تشخیص حقیقت باز دارد. این سریال یادآور رنج طرد شدن برای نوجوانان، به‌ویژه دختران است؛ اینکه چگونه می‌تواند به چیزی عجیب و غریب تبدیل شود. بدون راهنمایی مناسب یا گوش شنوا، عذابی که آن‌ها بر یکدیگر تحمیل می‌کنند، از بسیاری جهات اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد.

در ادامه با ماه خاتون همراه باشید تا به معرفی این سریال بپردازیم.

معرفی مینی سریال زیر پلخلاصه داستان زیر پل:

در دنیایی پر از اسرار و تاریکی، رینا ویرک، دختر جوانی با گذشته‌ای از دلسردی و ناراحتی روبرو است. آن شب، هنگامی که او تصمیم می‌گیرد به جشنی در خانه دوستانش برود، هیچکس نمی‌توانست پیش‌بینی کند که این تصمیم، او را به واقعیتی تلخ و تاریک خواهد کشاند. پس از آن جشن، رینا ناپدید می‌شود و بدنش هرگز پیدا نمی‌شود. تحقیقات پلیس نشان می‌دهد که هفت دختر و یک پسر نوجوان از دوستانش، به طور ناخواسته در این قتل وحشیانه دست داشته‌اند.

اما واقعیتی که پس از این آشکار می‌شود، پیچیدگی بیشتری به این ماجرا می‌بخشد. از طرفی، رازهای پنهان در زیر پل‌های شهر به تدریج برملا می‌شوند و شخصیت‌های مختلف، هر یک با راز و رمزی خود، به این داستان پیوسته می‌شوند. آیا این معمای پیچیده‌ای که هر روز پیچیده‌تر می‌شود، قابل حل خواهد بود؟

چرا باید سریال زیر پل را ببینیم؟

داستان واقعی است و در اصل موضوع ترسناک و انباشته از خشونت بوده. این که اختلافات نسلی و نژادی چطور می‌تواند به حجم عظیمی از بی‌رحمی بدون حد و مرز تبدیل شود. تاثیرات هنر پاپ دهه ۹۰ روی نوجوان‌ها، دیدن زندگی نسلی سرخورده و بی‌هدف که می‌توانند مثل مین‌های منفجر نشده باشند و بازی لیلی گلادستون و رایلی کیو می‌تواند شما را همراه کند و ۸ قسمت سریال را چه بسا با لذت تماشا کنید. پدر و مادرها می‌توانند سریال را به این نیت ببینند که چه خطراتی در کمین بچه‌هایشان نشسته و چطور می‌توانند با عصیان هیولاهای دهه هشتادی و نودی مواجه شوند.

مینی سریال زیر پلنقد داستان سریال زیر پل از منظر روانشناسی اجتماعی

سریال زیر پل داستان سختی را روایت می کند که در خاطر شما می ماند. خاطره رینا ویرک را از طریق فلش بک هایی که باعث می شود بپذیریم او یک نوجوان واقعی است، گرامی می دارد و مانند همه ما برای یافتن تعلق تلاش می کند. حتی در هنگام مرگ، رینا چیزی بیش از یک قربانی بی نام و نشان است، ما رویاها، نقص ها و لحظات انسانی او را می بینیم که زندگی او را غم انگیز می کند.

این سریال همچنین برای نوجوانان پیچیده درگیر همدلی به ارمغان می آورد. ما می بینیم که چگونه محیط ها و سختی ها می توانند ذهن های جوان را به روش های نگران کننده سوق دهند، اگرچه هیچ بهانه ای ارائه نمی دهند و از طریق شخصیت کم و ربکا، دشواری مواجهه با حقایق سخت در مورد مردم و جامعه به تصویر کشیده می شود. در حالی که سریال Under the Bridge بی عیب و نقص نیست، تلاشی جدی برای اجرای عدالت در مورد یک داستان واقعی، برانگیختن تفکر در مورد موضوعاتی که امروزه هنوز مرتبط هستند و شروع بحث های مهم است.

برای کسانی که به داستان های اجتماعی یا داستان های جنایی واقعی که با دقت گفته می شوند، توجه به چالش هایی که جوامع و افراد با آن روبرو هستند، ارزش تماشا کردن را دارد، همانطور که در زندگی کوتاه اما تأثیرگذار این دختر دیده می شود. خاطرات رینا در داستان او زنده می ماند و این نمایش کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که او به عنوان یک شخص واقعی به یاد آورده شود.

خوب است بدانید:

علاوه‌بر منتقدان، بیننده‌ها هم حسابی از سریال Under the Bridge استقبال کردند. به‌عنوان مثال، امتیازاتی که در سایت IMDB ثبت شده، میانگین ۷.۳ را برای این مجموعه به ارمغان آورده است. براساس آماری که وبسایت TV Time ارائه کرده، سریال Under the Bridge در هفته‌ی اول پخش خود در رتبه‌ی نهم و در هفته‌ی دوم در رتبه‌ی هفتمِ سریال‌هایی بود که بیشترین پخش را در تمام پلتفرم‌های ایالات متحده داشتند. Under the Bridge همچنین نژادپرستی و طبقه‌گرایی را در معرض انفجار قرار می‌دهد.

Under the Bridge

بازیگران فیلم:

  • لیلی گلدستون (کم بنتلند)
  • وریتیکا گوپتا (رینا ویرک)
  • کلویی گیدری (ژوزفین بل – نیکول کوک)
  • جاون “وانا” والتون (وارن گلواتسکی)
  • ایزی جی (کلی الارد)
  • آیانا گودفلو (داستی پیس)
  • ازرا فاروک خان (مانجیت ویرک)
  • آرچی پنجابی (سومان ویرک)
  • رایلی کیو (ربکا گادفری)

در پایان باید گفت:

با همه این تفاسیر این اثر کوین شپرد، با تمرکز بر رمان ربکا گادفری نه به یک اقتباس سینمایی از وقایع وحشتناک، بلکه به داستان یک زندگی به شدت ناراحت‌کننده تبدیل می‌شود که به راحتی می‌شد از سرنوشت سخت آن جلوگیری کرد. اما شما اگر به عنوان یک مخاطب عاشق داستان‌های جنایی حقیقی هستید، پس بدون شک باید دیدن این سریال را از دست ندهید.

 


اگر از خواندن این این لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید. 

روی لینک زیر کلیک کنید. 

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt