بهترین انیمه های فانتزی (پارت اول)

 در انیمه, سینما و تئاتر

تخیل و جلوه‌های خیال‌انگیز، بخشی جدایی ناپذیر از دنیای انیمه است. اما گاهی این بخش چنان رنگ و لعابی به خود می‌گیرد. که برای همیشه در ذهن ماندگار می‌شود. درمرور بهترین انیمه های فانتزی و جادویی با ماه خاتون همراه باشید.

این روزها انیمه بیش از گذشته مورد توجه مخاطبان در گوشه و کنار جهان قرار گرفته است. دراین میان نمی‌توان به نقش پررنگ کارگردانان برتر این حوزه بی‌توجه بود که با خلق آثاری تماشایی و منحصربفرد، به خوبی از پس اقناع ذائقه مخاطبان برآمدند. دنیای انیمه به خودی خود، خیال‌انگیز و رؤیایی است. اما گاهی کفه ترازو به سمت تخیل بی‌انتها و رنگارنگ سنگین‌تر است که نتیجه‌ی آن، تولید مجموعه‌ای از انیمه های جادویی و انیمه های فانتزی جذاب است.

بهترین انیمه های فانتزی

۲۶. انیمه Mary And The Witch’s Flower

بهترین انیمه های فانتزی ( پارت اول)، ماه خاتونانیمه ماری و گل جادوگر، یکی از انیمه های فانتزی، محصول سال ۲۰۱۷ است. کارگردان این انیمه سینمایی هیروماسا یونه‌بایاشی است که مدت‌ها پیش از تأسیس استودیوی خود «استودیو پونوک» (Studio Ponoc)، سال‌ها در استودیو جیبلی کار می‌کرد. سبک خاص انیمیشن سازی او در آن سال‌ها که در شماری از دیگر آثارش همچون «آریتی» و «وقتی مارنی آن‌جا بود». (When Marnie Was There ) به وضوح قابل مشاهده است، در آثار بعدی او هم به چشم می‌خورد.

سبک خاص انیمیشن سازی کارگردان که برگرفته از تجارب همکاری او با استودیو جیبلی است. در این انیمه های فانتزی هم قابل مشاهده است.

داستان این انیمه در مورد دختری جوان ساکن انگلستان است که در منطقه‌ای در حومه شهر زندگی می‌کند. بعد از برخوردی اتفاقی، ماری شانس حضور در دانشگاه جادوگرها برفراز ابرها را پیدا کرده و با فهرستی از افراد بسیار عجیب مواجه می‌شود.
استفاده از فناوری CGI پیشرفته دراین انیمه بسیار محسوس است و همین مسئله باعث ایجاد پرسش‌هایی در مورد چگونگی بقای سبک انیمیشن سنتی در مواجهه با نسل جدید انیمیشن‌ها شد. بااین‌حال به نظر می‌رسد انیمه ماری و گل جادوگر موفق شد این مسئله را اثبات کند که ترکیب تکنیک‌های مدرن و مظاهر سنتی ساخت انیمه، همچنان می‌تواند خالق آثاری جذاب و بی‌نظیر بوده و توجه مخاطب را به خود جلب کند.

۲۵. انیمه Children Who Chase Lost Voices

بهترین انیمه های فانتزی ( پارت اول)، ماه خاتونانیمه کودکان در جستجوی صداهای گمشده که در بریتانیا بیشتر با عنوان سفر به آگارتا به شهرت رسیده است، یکی از انیمه های فانتزی سینمایی محصول سال ۲۰۱۱ است که پس از اثر قبلی کارگردان «۵ سانتی‌متر در ثانیه» (۵ Centimeters per Second) ساخته شد. این فیلم طولانی‌ترین انیمیشن ساخت این کارگردان تا به امروز است و از آن به‌عنوان اثری سرزنده و پویا با محوریت ماجراجویی‌های اکشن را رنگ و لعابی عاشقانه شناخته می‌شود.

داستان با زندگی دختری به نام آسونا آغاز می‌شود که پدرش را از دست داده و به خاطر شغل مادرش، مجبور است ساعت‌های طولانی در خانه تنها بماند. تنها دلخوشی او دراین‌میان گوش دادن به موسیقی پخش شده از رادیویی است که خاطره پدرش را برایش زنده نگه می‌دارد. اما یک روز موجودی خطرناک به او حمله می‌کند و پسری مرموز به نام شون جان او را نجات می‌دهد که طبق گفته خودش از دنیای دیگری به نام آگارتا آمده است. این آشنایی مقدمه شروع سفری طولانی در سرزمینی گمشده است که رفته رفته از تخیلات آسونا پیشی گرفته و زندگی گذشته او را به مرثیه‌ای پیچیده تبدیل می‌کند.

۲۴. انیمه Nausicaa Of The Valley Of The Wind

انیمه نائوشیکا آخرین فیلم سینمایی است که اسطوره بنام ژاپنی هایائو میازاکی، ساخت آن را پیش از تأسیس استودیو جیبلی به پایان برد. این انیمه با اقتباس از مانگایی به همین نام اثر خود میازاکی ساخته شده است. افسانه‌ای پرمخاطب و پساآخرالزمانی که جهانی خارق‌العاده را به مخاطب معرفی می‌کند.

داستان پساآخرالزمانی این انیمه های فانتزی، جهانی خارق‌العاده و جذاب را به مخاطب معرفی می‌کند

این انیمه بازتاب دهنده نگاه فیلمساز از آینده‌ای فراصنعتی است که با ابرهای مسموم احاطه و با انواع حشرات غول‌پیکر پر شده است. دورنمایی ترسناک اما به‌شدت فریبنده که بیننده را مسحور خود می‌کند و دراین بین ما شاهد حضور قهرمانی به نام نائوشیکا هستیم که این داستان را به مراتب جذاب‌تر هم می‌کند.

نائوشیکا برای اولین‌بار درقالب اثری به نام «جنگجویان باد» راه خود را به کشورهای غربی باز کرد، هرچند نسخه بعدی آن موفق شد طراحی باشکوه این انیمه را بهتر به مخاطب غربی معرفی کند. ضمن آنکه میازاکی در طول دهه‌های بعدی شهرت بیشتری پیدا کرد و همین مسئله عامل دیده شدن بیشتر این انیمه سینمایی شد.

۲۳. انیمه Tales from Earthsea

بهترین انیمه های فانتزی ( پارت اول)، ماه خاتونانیمه سینمایی حکایت دریای زمین، یکی از انیمه های فانتزی محصول سال ۲۰۰۶ است که تهیه و تولید آن را استودیو جیبلی برعهده داشت. این فیلم براساس ترکیبی از طرح‌ داستانی و شخصیت‌های چهار کتاب اول مجموعه کتاب‌های دریای زمین نوشته «اورسولا لِ گوین» (Ursula Kroeber Le Guin) ساخته شده که شامل کتاب‌های جادوگری از دریای زمین، مقبره‌های آتوان، دورترین ساحل و تِهانو است. البته عنوان فیلم برگرفته از مجموعه داستان‌هایی کوتاه به همین نام است.

۲۲. انیمه Pom Poko

بهترین انیمه های فانتزی ( پارت اول)، ماه خاتونانیمه پوم پوکو، انیمیشنی ژاپنی محصول سال ۱۹۹۴ است. داستان هم درمورد تانوکی (نوعی سگ راکون ژاپنی) است، موجودی که در ادبیات فولکلور ژاپنی به‌عنوان مخلوقی جادویی شناخته می‌شود که می‌تواند خود را به شکل افراد یا اشیا درآورده و اصطلاحا تغییر شکل دهد. آن‌ها موجوداتی بسیار اجتماعی و سرگرم کننده هستند که البته می‌توانند هم بداخلاق و هم شکمو باشند. تانوکی‌ها عاشق خوراکی‌های خوشمزه هستند و برخلاف کیتسونه یا روباه و دیگر تغییر شکل دهنده‌ها، به‌عنوان تهدیدی واقعی درنظر گرفته نمی‌شوند.

داستان این انیمه سینمایی مربوط‌به اواخر دهه‌ی ۱۹۶۰ است، زمانی‌که زندگی گروهی از تانوکی‌ها توسط پروژه توسعه حومه شهر که روی ساخت و ساز در تپه‌های تاما در حومه شهر توکیو متمرکز شده است، مورد تهدید قرار می‌گیرد. با کاهش فضای سبز و محدودیت در تأمین منابع غذایی، تانوکی‌ها ناگزیر درگیر جنگ داخلی می‌شوند تا از این طریق در مصرف منابع موجود صرفه‌جویی شود. هرچند درنهایت آن‌ها به این نتیجه می‌رسند که به‌جای جنگ با خودی‌ها، باید دربرابر دشمن مشترک متحد شوند.

۲۱. انیمه Porco Rosso

بهترین انیمه های فانتزی ( پارت اول)، ماه خاتونانیمه پورکو روسو، فیلم ماجراجویی و خیال‌انگیز ژاپنی است که در سال ۱۹۹۲ اکران شد. این فیلم براساس مانگای آبرنگی سه قسمتی به نام « Hikōtei Jidai» (عصر قایق پرنده)، اثر میازاکی ساخته شده و استودیو جیبلی تهیه و تولید آن را برعهده داشت.

داستان انیمه پورکو روسو حول محور یک جنگجوی سابق ایتالیایی در جنگ جهانی اول است که اکنون به‌عنوان شکارچی جایزه بگیر در تعقیب دزدان دریایی هوایی در دریای آدریاتیک است. مارکو پاگون به نفرینی دچار می‌شود که او را به یک خوک تبدیل کرده است. او اکنون پورکو روسو است، شکارچی اسرار آمیز که روزهایش را در جزیره‌ای دورافتاده سپری کرده و به ندرت برای جمع کردن جایزه یا دیدار با صاحب هتل آدریانو، آن‌جا را ترک می‌کند.

۲۰. انیمه Fullmetal Alchemist: The Conqueror of Shamballa

بهترین انیمه های فانتزی ( پارت اول)، ماه خاتونادوارد الریک، کیمیاگر تمام فلزی یک بار دیگر بازگشته است. او با کسی که شبیه برادرش ال (آلفونسو) است دوست شده و از طرف دیگر با کولی شبیه رز آشنا شده است. درهمین زمان او متوجه می‌شود که آلمان‌ها قصد دارند دروازه را گشوده و به سمت دیگر آن که محل زندگی او و آل است، حمله کنند.

۱۹. انیمه Demon Slayer The Movie: Mugen Train

بهترین انیمه های فانتزی ( پارت اول)، ماه خاتونیکی از انیمه های فانتزی معروف دیمن اسلیر است که داستان این فیلم درست از همان جایی شروع می‌شود که فصل اول این انیمه پرطرفدار به پایان رسید. تانجیرو و همراهانش سوار قطار می‌شوند تا در انجام مأموریتی مهم به یکی از قدرتمندترین شمشیربازان ارتش شیطان کش‌ یعنی هاشیرا کیوجورو رنگوکو کمک کنند.

برخلاف بسیاری دیگر از فیلم‌های انیمه‌ای، انیمه قطار موگن روندی معمولی دارد. یعنی مستقیما از مانگا استخراج شده و به همان خط داستان اصلی انیمه متصل است. بااین‌حال و باتوجه‌به موفقیت قابل‌توجه فصل اول انیمه شیطان کش، فروش انیمه سینمایی آن هم بسیار موفق بود.

۱۸. انیمه The Tale of Princess Kaguya

بهترین انیمه های فانتزی ( پارت اول)، ماه خاتونانیمه فانتزی و تاریخی شاهزاده خانم کاگویا، محصول سال ۲۰۱۳ است که براساس افسانه‌ی محبوب «The Tale of the Bamboo Cutter» ساخته شده است، داستانی ادبی که قدمت آن به قرن دهم بازمی‌گردد. استودیو جیبلی ساخت این انیمه را برای شبکه تلویزیونی نیپون برعهده داشته و شرکت توهو آن را توزیع کرد.

این انیمه به‌صورت کامل به شکل سنتی یعنی نقاشی با دست، ساخته شده است

این فیلم همچنین آخرین فیلمی است که ایسائو تاکاهاتا کارگردانی آن را برعهده داشت، وی در آوریل سال ۲۰۱۸ درگذشت. فیلم داستان شاهزاده خانم کاگویا، با بودجه نزدیک پنجاه میلیون دلاری خود، گران‌ترین انیمه‌های ژاپنی تابه‌امروز است که درعین حال تحسین منتقدان را هم برانگیخت. به طوری که نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم انیمیشن بلند در هشتاد و هفتمین دوره جوایز اسکار شده و حتی از دید عده‌ای، یکی از بهترین فیلم‌های انیمیشنی تمام دوران است.

۱۷. انیمه Summer Wars

بهترین انیمه های فانتزی ( پارت اول)، ماه خاتونانیمه جنگ‌های تابستانی، فیلم سینمایی علمی تخیلی محصول سال ۲۰۰۹ است. داستان آن در مورد OZ است، یک دنیای مجازی متصل به اینترنت که به‌دلیل قابلیت‌های خود به‌شدت درسراسر جهان محبوب شده است. درواقع این دنیای به‌عنوان محلی برای حضور افراد واقعی در فضایی مجازی و انجام فعالیت‌های مختلفی همچون ورزش یا خرید کردن است و همه چیز ازطریق آوارتارهایی انجام می‌شود که توسط کاربران ایجاد شده‌اند. این دنیا همچنین امنیت خوبی داشته و تقریبا غیرقابل نفوذ بوده و داده‌ها و اطلاعات شخصی افراد را به خوبی محافظت می‌کند.

۱۶. انیمه The Cat Returns

بهترین انیمه های فانتزی ( پارت اول)، ماه خاتونیکی از انیمه های فانتزی سینمایی بازگشت گربه، پویانمایی فانتزی و جذاب محصول سال ۲۰۰۲ است که براساس مانگایی به همین نام اثر آئوی هیراگی ساخته شده است. این انیمه به‌عنوان اسپین آفی از انیمه زمزمه قلب در نظر گرفته می‌شود و اولین و تنها فیلم هیرویوکی موریتا در زمانی است که او به‌عنوان کارگردان با استودیو جیبلی همکاری می‌کرد.

داستان آن در مورد دانش آموزی دبیرستانی به نام هارو یوشیکا است که از زندگی یکنواخت خود خسته شده است. یک روز او موفق می‌شود شاهزاده لون را از تصادف با کامیون نجات دهد و پادشاه گربه‌ها هم با فرستادن هدایای از این لطف او قدردانی کرده و هارو را به سرزمین خود دعوت می‌کند تا همسر پسرش شود. ازآنجایی که هارو نمی‌تواند ارتباطی صحیح با گربه‌ها برقرار کند، این سوءتفاهم ایجاد می‌شود که او این پیشنهاد را پذیرفته است.

۱۵. انیمه Arrietty (The Secret World of Arrietty)

بهترین انیمه های فانتزی ( پارت اول)، ماه خاتونانیمه آریتی که در آمریکای شمالی از آن با عنوان «دنیای مخفی آریتی» نام برده می‌شود. فیلم انیمه متحرک محصول سال ۲۰۱۰ است که نویسندگی آن کار مشترک هایائو میازاکی و کیکو نیوا است.

این انیمه براساس رمان «امانت بگیرها» (The Borrowers) نوشته مری نورتون. نویسنده انگلیسی کتاب‌های کودکان ساخته شده و داستان آن در مورد خانواده‌ای از آدم کوچولوها است. که به‌صورت مخفی در میان دیوارها و کف خانه‌ای معمولی زندگی می‌کنند و برای زنده ماندن هرازچندگاهی چیزهایی را از انسان‌ها قرض می‌گیرند! هرچند آشنایی آریتی با شو پسری که ساکن خانه است، اتفاقاتی جالب را رقم می‌زند که روی زندگی هر دوی آن‌ها تأثیرگذار است. آن‌ها به‌لطف این دوستی به ظاهر غیرممکن، به درک و شناخت بهتری از دنیا دست پیدا می‌کنند.

—————————————————-

اگر از این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

انیمه Parasyte

Maahkhatoon97 

 

 

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt